| کد خبر: 256316 |

اینفوگرافیک | پول شهرداری تهران کجا خرج می‌ شود؟

بودجه امسال شهر تهران در ماه های پایانی سال گذشته تصویب شده و با رویکرد افزایش سرانه های عمومی شهری و احداث پروژه های بزرگ در شهر پی ریزی شد.

تین نیوز

بودجه امسال شهر تهران در ماه های پایانی سال گذشته تصویب شده و با رویکرد افزایش سرانه های عمومی شهری و احداث پروژه های بزرگ در شهر پی ریزی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری آنلاین، اعداد و ارقام این بودجه رشد ۵۱درصدی داشته که با توجه به برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهر تهران و تغییر در سطح شاخص عمومی قیمت ها و نوسانات اقتصادی بوده است.

ویژگی بارز این بودجه، تهیه و تنظیم ۳سطحی آن است. این بودجه نسبت به بودجه مصوب سال۱۴۰۱ افزایش داشته که روند معمول و مرسوم شهرداری است که اعتبارات هزینه ای، پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای اعم از پروژه های مستمر و غیرمستمر در سطح مناطق و معاونت ها و پروژه های توسعه محله ای و نیز اعتبارات تملک دارایی های مالی را شامل می شود. همچنین بودجه سال۱۴۰۲ شهرداری تهران در راستای برنامه چهارم تحول شهر تهران تهیه شده است؛ بودجه ای بر مبنای مسائل کلیدی شهر و موضوعات پنج گانه برنامه مصوب یعنی حمل ونقل و ترافیک ، محیط زیست و آلودگی هوا، ایمنی شهری و بافت فرسوده ، مسائل فرهنگی و اجتماعی و هوشمندسازی و بهبود مدیریت. همچنین در فرایند تدوین و پیشنهاد پروژه های توسعه محله ای برای اولین بار از نظرات و پیشنهادهای شهروندان تهرانی در قالب طرح «من شهردارم» استفاده شده است.

یکی دیگر از ویژگی های بودجه، بازنگری در ساختار بودجه شهرداری و سازمان ها و شرکت های تابعه و وابسته به آن بود که ردیف های اعتباری آنها ساماندهی و تجمیع شد. این مسئله موجب ایجاد شفافیت می شود و در کل با تغییرات در ساختار بودجه علاوه بر تقسیم اعتبار براساس شاخص ها و تدقیق واحدهای سنجش، امکان مقایسه بودجه پروژه های سرمایه ای مستمر و غیرمستمر مناطق ۲۲گانه و معاونت ها، سازمان ها و شرکت ها فراهم شده است. از سوی دیگر شفاف سازی و انضباط مالی ۲رویکرد اصلی شهرداری تهران در تدوین بودجه۱۴۰۲ بود. در این مسیر ۱۷اقدام تحولی در حوزه بازنگری ردیف های بودجه مناطق و ستاد، ادغام برخی از ردیف ها و تدقیق ردیف های بودجــه و تغییر سیاست هزینه سازمان ها و شرکت ها صورت گرفت تا به سمت تدوین بودجه عدالت محور براساس پتانسیل های مناطق و رفع کمبودهای مناطق کم برخوردار حرکت کرده و بتوان با رفع موانع موجود به توسعه شهر تهران کمک کرد.

بودجه شهرداری تهران

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خرج افزایش الودگی