| کد خبر: 245248 |

◄ مجوز تهاتر نفت برای تامین واگن های متروی تهران صادر شد

دولت مجوزهای تهاتر نفت برای پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را صادر کرده است و دو سال پس از پرداخت نخستین پیش پرداخت، تحویل واگن‌ ها طی پنج سال شروع می‌ شود.

تین نیوز

دولت مجوزهای تهاتر نفت برای پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را صادر کرده است و دو سال پس از پرداخت نخستین پیش پرداخت، تحویل واگن‌ ها  طی پنج سال شروع می‌ شود.

به گزارش تین نیوز، نشست خبری معاون شهردار و سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران روز گذشته برگزار شد.

سید مجتبی شفیعی در ابتدای این نشست با تاکید بر پیچیدگی و اهمیت حمل و نقل گفت: دغدغه بیش از 80 درصد شهروندان در کلانشهرهای دنیا، حمل و نقل است و در صورت بروز مشکل در حمل و نقل، این موضوع ممکن است به یک معضل اجتماعی تبدیل شود.

معاون شهردار در خصوص عقب ماندگی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خاطر نشان کرد: بیش از 10 سال است که هیچ حمایت جدی توسط دولت از حمل و نقل شهری صورت نگرفته که این امر موجب فرسودگی اجزای مختلف حمل و نقل  شده است.

شفیعی با تاکید بر این که مهمترین عامل عقب ماندگی ناوگان حمل و نقل  منابع مالی است، ابراز داشت: نیاز مالی ناوگان حمل و نقلی تهران 530 هزار میلیارد تومان به قیمت سال 1400 است.

او افزود: با رویه های تامین گذشته، این عدد در توان مدیریت شهری نیست و شهرداری نمی تواند و قرار نیست به تنهایی مشکل شهر تهران را حل کند.

بیشتر بخوانید:

معاون شهردار تهران: تولید ۲۴۹ واگن مترو با همکاری مپنا در دستور کار است

وی با بیان این که تجربه جهانی نشان می دهد برای شهری مثل تهران باید سه رویکرد را دنبال کرد، رویکرد انسان محور را یکی از سه رویکرد حل مشکلات حمل و نقلی عنوان و تاکید کرد: این رویکرد طی سال های گذشته به صورت کلیشه ای درآمده است و به صورت جدی به آن پرداخته نشده است.

معاون شهردار، توسعه حمل و نقل عمومی و روش های مدیریت تقاضای سفر را دو رویکرد دیگر عنوان کرد.

شفیعی در خصوص واردات اتوبوس در سال های گذشته عنوان کرد: حدود ۴ هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در ۱۶ سال گذشته فعال بوده و روند تزریق اتوبوس از سمت دولت کاهش پیدا کرده تا به عدد ۲۳۰۰ اتوبوس موجود و فعال رسیده است.

وی در خصوص فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نیز گفت: ناوگان تاکسیرانی وضعیت بهتری نسبت به اتوبوسرانی دارد زیرا 50 درصد فرسوده است اما اتوبوسرانی 100درصد فرسوده است.

 معاون شهردار تهران در خصوص شبکه مترو عنوان کرد: 245 کیلومتر شبکه فعال در مترو وجود دارد و متروی تهران از لحاظ طول شبکه در رتبه بیستم و از لحاظ جابجایی در جایگاه سی ام قرار دارد.

شفیعی درباره برنامه امسال متروی تهران اظهار داشت: تکمیل ۳۳ کیلومتر از خطوط ۶ و ۷ مترو و ساخت حداقل ۹ ایستگاه از برنامه‌ های امسال است. اورهال ۴۰۰ دستگاه واگن مترو که در کل ۷۰۰ دستگاه واگن نیاز به اورهال دارند و فعال سازی سه قرارداد واگن سازی جزو برنامه های در دست اقدام  دیگر هستند.

وی افزود: دولت مجوزهای تهاتر نفت برای پیش پرداخت ۱۵ درصدی قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن را صادر کرده است و دو سال پس از پرداخت نخستین پیش پرداخت، تحویل واگن‌ ها  طی پنج سال شروع می‌ شود.

وی بیان کرد: قرارداد دیگر، ۱۱۳ دستگاه واگن است که شهرداری با واگن سازی تهران منعقد کرده و دولت مجوز تهاتر ۷۷ میلیون یورویی برای ۲۴۹ دستگاه واگن با شرکت مپنا صادر کرده است.

شفیعی همچنین از نیاز شدید و جدی برای واردات اتوبوس گفت و اشاره کرد: 2300 دستگاه اتوبوس با چنگ و دندان در خط نگهداری شده است و خرید اتوبوس نو مقرون به صرفه است اما اتوبوس به قدری گران است و شهرداری به تنهایی امکان خرید ندارد.

وی درباره تامین اتوبوس کلانشهرها ابراز داشت: طبق قراردادی که وزارت کشور منعقد کرده 900 دستگاه اتوبوس سهمیه شهر تهران است که 20 درصد هزینه آن بر عهده شهرداری و 80  درصد بر عهده وزارت کشور بوده و وزارت کشور اعلام کرده است که این 900 دستگاه اتوبوس امسال تحویل می شوند که در این صورت تحول بزرگی در حمل و نقل تهران رخ می دهد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.