| کد خبر: 244909 |

◄ امسال چقدر منابع مالی برای مترو پیش بینی شده است؟

امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمع های ایستگاهی خواهد بود و ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو، گفت: امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده همچنین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمع های ایستگاهی خواهد بود و ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.

به گزارش تین نیوز، مجتبی شفیعی اظهار داشت: مترو به عنوان ستون فقرات سامانه جابجایی مسافر شهر تهران به عنوان یکی از اولویت‌های موضوعات شهری در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده، وضعیت مناسب مترو تهران برای برخی از مهمانان خارجی تعجب آور بود گفت: ما در متروی تهران رتبه ۲۰ را از لحاظ طول شبکه و تعداد ایستگاه در بین ۲۵۰ شهر دنیا داریم و چیزی که برای برخی از مدیران شهرهای خواهر خوانده تعجب آور بود این بود که ما با افتخار گفتیم که این خطوط به دست متخصصان داخلی ساخته شده است و اعلام آمادگی کردیم برای صدور این خدمات است.

معاون شهردار تهران ادامه داد: هر چند در حوزه ساخت مترو مشکلی نداریم اما موضوع امروز ما مساله تامین مالی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم و  در این تفاهم‌نامه نیز مدل‌های تامین مالی جدید را اضافه کنیم.

ساخت ۱۳۰ کیومتری خطوط مترو در کلانشهرهای کشور

تهران ارزان ترین مترو دنیا را دارد

به گفته وی، به عنوان مثال شهرهایی مانند منچستر، ونکوور، بانکوک و کوالالامپور از طریق بخش خصوصی توسعه مترو را انجام می‌دهند که متوسط نرخ مترو  ۱.۱۶ دلار است و در شهرهای توسعه‌یافته این نرخ حدود دو دلار است اما نرخ شهرهای در حال توسعه ۵۵ درصد و نرخ تهران هشت دهم درصد دلار است به طوری که تهران ارزان ترین مترو دنیا را دارد.

شفیعی خاطرنشان کرد: هزینه ساخت مترو در دنیا ۹۰ تا ۹۶ میلیون دلار  است و در ایران این عدد حدود ۴۵ میلیون دلار است که امیدواریم در این تفاهم‌نامه روش‌های جدید تامین مالی نیز در دستور کار قرار گیرد.

منطقه ۲۲ تهران از نبود مترو رنج می برد

شهردار منطقه ۲۲ تهران نیز در حاشیه این مراسم درگفت وگو با ایرنا با بیان اینکه این منطقه در بسیاری از زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی ضعیف است، گفت: آغاز عملیات احداث خط ۱۰ مترو آغاز شده که بیشترین ایستگاه های این خط در منطقه ۲۲ است.

بیشتر بخوانید:

انعقاد قرارداد تکمیل کمربند حمل و نقل ریلی غرب به شرق تهران

ساخت ۱۳۰ کیومتری خطوط مترو در کلانشهرهای کشور

۱۱۳ واگن مورد نیاز متروی تهران تامین اعتبار شد

وحیدرضا محمدی افزود: یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری احداث خط ۱۰ مترو تهران است که از ۳۵ ایستگاه ، ۱۱ ایستگاه آن در محدوده جغرافیایی منطقه ۲۲ قرار دارد.

وی اظهارداشت: با تکمیل این خط سفر شهروندان منطقه ۲۲ به مناطق غربی و استان البرز تسهیل می شود و همچنین این منطقه از فقر ناوگان مترو رهایی پیدا می کند.

شهردار منطقه ۲۲ ادامه داد: این منطقه به لحاظ ساخت و ساز و همچنین جمعیت در حال افزایش و توسعه است که مدیریت شهری تهران تلاش دارد با احداث خط ۱۰ زیرساخت این منطقه به ویژه در بخش مترو را تقویت کند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون عملیات احداث دو ایستگاه شمال دریاچه خلیج فارس و میدان اتریش آغاز شده و بزودی نیز ایستگاه دیگری در روبروی دانشگاه علامه نیز تحویل پیمانکار می شود.

 مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط در منطقه ۲۲ تهران برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم دستور آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه خط ۱۰ توسط شهردار تهران صادر شد.

خط ۱۰ مترو تهران از جمله خطوط جدید مترو تهران است که ۴۳ کیلومتر است و ۳۵ ایستگاه دارد.

خط ۱۰ مترو تهران از محدوده قنات کوثر در تقاطع بزرگراه‌های شهید زین‌الدین و شهید باقری آغاز و در نهایت به ایستگاه وردآورد در خط ۵ مترو تهران می‌رسد.

این خط مناطق یک تا پنج و ۲۲ را پوشش می‌دهد و با احداث آن، کمربند حمل و نقل غرب به شرق تهران تکمیل می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.