| کد خبر: 177273 |

◄ افشانی تا 15آذر می‌تواند در شهرداری بماند

در جلسه امروز شورای‌شهر تهران، پیروز حناچی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد و به‌این‌ترتیب باوجود احتمال معافیت شهرداران کلان‌شهرها از قانون به‌کارگیری بازنشستگان، کار محمدعلی افشانی در شهرداری تهران تمام‌شده به‌حساب می‌آید.

تین نیوز

در جلسه امروز شورای‌شهر تهران، پیروز حناچی به‌عنوان شهردار تهران انتخاب شد و به‌این‌ترتیب باوجود احتمال معافیت شهرداران کلان‌شهرها از قانون به‌کارگیری بازنشستگان، کار محمدعلی افشانی در شهرداری تهران تمام‌شده به‌حساب می‌آید.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پس از جلسه امروز شورا، محسن هاشمی، رئیس شورای‌شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران از ادامه کار افشانی تا 15 آذر خبرداد و گفت: پس از انتخاب، معرفی‌نامه حناچی را به همراه اسناد مربوطه برای صدور حکم به وزارت کشور ارسال کردم  و امیدوارم هرچه زودتر حکم شهردار منتخب از سوی وزارت کشور صادر شود.

هاشمی در مورد انتخاب سرپرست برای شهرداری تهران نیز گفت: در جلسه هم‌اندیشی امروز این موضوع مطرح شد اما با توجه به بررسی حقوقی حقوقدانان شورا و کارشناسان به این نتیجه رسیدند که شهردار فعلی می‌تواند تا ۱۵ آذرماه در پست خود باقی بماند مگر اینکه افشانی بخواهد زودتر از صدور حکم شهردار جدید برود.

او در پاسخ به سؤالی مبنی‌براینکه آیا از سوی نهادهای مختلف برای انتخاب شهردار با شما تماس گرفته‌شده است یا نه؟ گفت: هیچ تماسی در این خصوص با بنده گرفته نشده است و همان روزی که پنج نفر کاندیدا برای تصدی پست شهرداری تهران انتخاب شدند به وزارت اطلاعات نامه زدم؛ اما پاسخ مکتوبی به من ندادند و منتظر نظر وزیر کشور هستیم و امیدواریم حکم شهردار تائید شود.

او در پاسخ به این سؤال که چرا آراء آخوندی از ۱۶ رأی به ۱۰ رأی ریزش یافت تصریح کرد: حضور نامزدها در کمیسیون‌های تخصصی شورا حائز اهمیت است و روز گذشته دو نامزد شهرداری به کمیسیون‌ها رفته و به‌صورت تخصصی به سؤالات اعضا پاسخ دادند و این مسئله در رأی دادن اعضا مؤثر بوده است.

رئیس شورای‌شهر تهران در پاسخ به سؤالی مبنی‌براینکه بر چه اساسی شهردار تهران تا ۱۵ آذر می‌تواند در شهرداری بماند،‌ گفت: مصاحبه‌ای را از سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور دیدم که عنوان کرده بودند که تا ۱۵ آذر بازنشستگان می‌توانند در سمت‌های خود باقی بمانند و حقوقدان مجرب شورا یعنی آقای امینی نیز عنوان کرد که افشانی می‌تواند تا ۱۵ آذر در شهرداری بماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.