| کد خبر: 175614 |

◄ افشانی: اگر قانون شامل حال من شد، از شهرداری می‌روم

کثیف‌ترین اتهامی که در طول خدمت خود شنیده‌ام، اتهام «شنود» بود. محمدعلی افشانی، شهردار تهران بابیان این مطلب گفت: کسی که چنین مصاحبه‌ای را انجام داده بود، بلافاصله آن را تکذیب کرد اما من برای اولین بار در طول خدمتم از روابط‌عمومی شهرداری خواستم از سایت‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند و کسی که چنین ادعایی را کرده است، شکایت کنم. کسی که مصاحبه را انجام داده بود تکذیب کرد اما یک سایت نوار صوتی را منتشر کرد.

تین نیوز

کثیف‌ترین اتهامی که در طول خدمت خود شنیده‌ام، اتهام «شنود» بود.

محمدعلی افشانی، شهردار تهران بابیان این مطلب گفت: کسی که چنین مصاحبه‌ای را انجام داده بود، بلافاصله آن را تکذیب کرد اما من برای اولین بار در طول خدمتم از روابط‌عمومی شهرداری خواستم از سایت‌هایی که این خبر را منتشر کرده‌اند و کسی که چنین ادعایی را کرده است، شکایت کند. کسی که مصاحبه را انجام داده بود تکذیب کرد اما یک سایت نوار صوتی را منتشر کرد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، افشانی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: بنابراین ما هم پرونده را به دستگاه قضایی فرستاده‌ایم تا طبق قانون با این افراد برخورد شود.

شهردار تهران در ادامه درباره تغییر و تحولاتی که او در مدیریت شهرداری تهران ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: من از روز اول تغییرات را در مدیریت شهرداری انجام دادم و گفته‌ام اگر یک روز هم در شهرداری باشم، عزل و نصب خواهم داشت.

افشانی در مورد ماندن یا رفتنش از شهرداری تهران بیان کرد: من در مقابل مردم و شورایی که به من ۱۹ رأی داده است، احساس مسئولیت اجتماعی دارم. من به اعضای شورا گفته‌ام «هر زمان که فکر می‌کنند من باید مسئولیت را ترک کنم، من آماده این کار هستم؛ اما تا زمانی که شما می‌خواهید»، من هستم.

شهردار تهران ادامه داد: من در دوران خدمتم همواره گفته‌ام مبنای عملم قانون است. الان هم همین‌طور است. اگر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل حال من شود، حتی با اتمام موعد قانونی یک ساعت هم در شهرداری نمی‌مانم؛ اما اگر قانون شامل من نشد، در شهرداری می‌مانم و خدمت می‌کنم.

افشانی با اشاره به اینکه رئیس مجلس پیش‌ازاین گفته‌اند که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان شامل شهرداری‌ها می‌شود خاطرنشان کرد: اگر موضوع شخص من نبود اثبات می‌کردم که قانون شامل شهرداری‌ها نمی‌شود. ما قانونی مصوب مجلس داریم تحت عنوان قانون انتخاب شهرداران، حقوق‌دانان بزرگی مثل بهمن کشاورز در تفصیل قانون گفته‌اند که این قانون شامل حال شهرداری‌ها نمی‌شود؛ ولی نظر برخی این است که شامل حال شهرداران می‌شود. به همین دلیل هم من گفته‌ام اگر قانون شامل من شد حتماً زودتر از موعد مقرر مسئولیت را تحویل می‌دهم.

او همچنین درباره جلسه مجمع امید و پیشنهاد ارائه طرح دوفوریتی برای اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان اظهارکرد: من به‌هیچ‌وجه برای مسئول ماندن تلاش نمی‌کنم. تنها چیزی که من را در مسئولیت نگه‌داشته، احساس مسئولیت اجتماعی در قبال مردم و شورای‌شهر است. من به‌محض آنکه مباحث مربوط به اصلاح قانون در جلسه مجمع امید مطرح شد، جلسه را ترک کردم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.