| کد خبر: 170692 |

◄ توضیح شهرداری تهران درباره ارسال پیامک طرح ترافیک

سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دریافت پیامک صاحبان خودروهای دارای طرح ترافیک به معنی قطعی بودن بدهی یا جریمه نیست و جنبه اطلاع‌رسانی دارد.

تین نیوز

در چند روز گذشته شهروندان تهرانی پیامکی از سازمان حمل‌ونقل‌وترافیک‌ شهرداری با این محتوا دریافت کرده‌اند: «مالک محترم خودرو به شماره پلاک ... ورود غیرمجاز شما به محدود طرح‌ترافیک - زوج و فرد، ثبت و عوارض طرح‌ترافیک به حساب بدهی شما منظور شده است وبرای اطلاعات بیشتر با شماره‌گیری #3*3*137* یا به سایت my.tehran.ir مراجعه کنید».

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران، تعدادی از شهروندان تهرانی که دارای مجوز طرح‌ترافیک هستند با وجود اینکه در حساب کاربری آن‌ها اعتبار کافی وجود دارد این پیامک را دریافت کرده اند.

برخی دیگر از شهروندان نیز اعلام کردند که امسال مجوز طرح‌ترافیک دریافت نکرده اند و ترددی غیرمجاز در محدوده طرح‌ترافیک و زوج وفرد نیز نداشته‌اند اما این پیامک را دریافت کرده‌اند که موجب نگرانی آن‌ها شده است.

روابط‌عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری‌تهران با صدور اطلاعیه‌ای درباره پیامک‌های ارسالی به شهروندان با موضوع بدهی طرح‌ترافیک که موجب نگرانی آن‌ها شده است، توضیح داده است.

در این اطلاعیه آمده است: «در چند روز گذشته پیامک‌هایی برای صاحبان برخی خودروها ارسال‌شده است که از بدهکار بودن خودرو بابت عوارض ورود به محدوده‌های طرح‌ترافیک و زوج یا فرد خبر می‌دهد.

براساس این اطلاعیه، در سال 1397 در صورت تردد غیرمجاز در محدوده طرح‌ترافیک و زوج یا فرد علاوه بر جریمه راهنمایی و رانندگی، عوارض پرداخت‌نشده طرح‌ترافیک نیز به حساب بدهکاری خودرو ثبت می‌شود. البته دریافت این پیامک در این مرحله جنبه اطلاع‌رسانی دارد و به معنی قطعی بودن بدهی یا جریمه خودرو نیست.

این اطلاعیه افزوده است: دارندگان خودروها می‌توانند با شماره‌گیری #3*3*137* و اعلام شماره پلاک خودرو، از میزان بدهی احتمالی آن بابت عوارض طرح‌ترافیک مطلع شوند.

همچنین دارندگان خودروهای بدهکار دعوت‌شده‌اند بعد از ثبت‌نام در سامانه‌اینترنتی «تهران‌من» به نشانی my.tehran.ir با شارژ و افزایش اعتبار خود نسبت به تسویه بدهی خودرو مربوطه اقدام کنند و چنانچه به هر دلیل تصور می‌کنند اشتباهی رخ‌داده است درخواست خود را در بخش «پشتیبانی» سامانه تهران‌من به ثبت برسانند تا در اسرع وقت برای بررسی مجدد و بازنگری اقدام شود.

شهروندانی که نیاز به توضیحات بیشتر در این خصوص دارند نیز می‌توانند با شماره 137 داخلی 5 تماس بگیرند و سوالات خود را با کارشناسان مربوطه مطرح کنند.»

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهزاد طوسی 1 0

    سلام. پیامکی برای خودروی ایجانب به شماره
    532د56 ایران 11 فرستاده شده که وارد طرح ترافیک شده . در تاریخ 1397/09/18
    اعتراض دارم نسبت به این پیامک

  • محمد مروجی 1 0

    سلام خودرو اعلام شده درساعت ۷:۴۷ صبح روز ۹۷/۱۰/۲۷ در کنار پارک قیطریه
    پارک بوده . اعتراض دارم

  • پوریا متابعان 4 1

    سلام
    من دارنده خودروی رانا سفید به شماره پلاک ۷۷-۲۲۹ن ۹۷ هستم که پیامکی برام ارسال شد که شما بدون پرداخت عوارض داخل طرح شده اید و‌عوارض عدم پرداخت به حساب بدهی شما منظور میشود در صورتی که من اصلا چندین ماه هست که اصلا سمت طرح نرفتم مخصوصا این زمان لطفا اگر شماره تکراری یا دست کاری شده باشه پیگیری فرمایید و نتیجه را اعلام فرمایند در صورتی که عکس از خودرو گرفته شده‌با خودروی من مقایسه شود حتما اشتباهی رخ داده
    ممنون

  • ناشناس 0 0

    سلام
    پیامکی برای اینجانب درتاریخ ۹۷/۱۱/۱۰با پلاک ۱۹۳ج٦٧ ايران ٢٢اعتراض دارم

  • سعيد افتخارى 1 0

    اتوموبيل من مدت شش سال است درپاركيينگ ساختمان متوقف وازجاى خودتكان نخورده است
    باوجوداين سه دفعه براى من SMS آمده كه ماشين شما واردمحدوده زوج وفرد شده است مشخصات ماشين رابه أپراتور١٣٧ دادم دوربين را نگاه كردندوتاييدكردند ماشين شماترددى درمحدوده نداشته است لطفأ رفع مشكل نمايند