| کد خبر: 160805 |

◄ افتتاح خروجی جنوبی ایستگاه «شادمان»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خوشبختانه امروز یکی از مشکلات مسافران ضلع جنوب ایستگاه شادمان با افتتاح این خروجی مرتفع می‌شود.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خوشبختانه امروز یکی از مشکلات مسافران ضلع جنوب ایستگاه شادمان  با افتتاح این خروجی مرتفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سید محسن پورسیدآقایی که در مراسم افتتاح خروجی جنوبی مترو شادمان به همراه علی امام مدیرعامل شرکت راه‌آهن تهران و حومه و فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران، حضور پیدا کرده بود، از بازبینی ایستگاه‌های قدیمی مترو در راستای خدمت رسانی بهتر به مردم خبر داد و گفت: خوشبختانه امروز یکی از مشکلات مسافران با افتتاح در ضلع جنوب ایستگاه شادمان برطرف می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود در این مراسم، تصریح کرد: ایستگاه شادمان، ایستگاه تبادلی خط4 و 2 مترو تهران  است که به دلیل داشتن تنها یک خروجی در قسمت شمالی انتقادات مردمی زیادی در خصوص ترافیک انسانی در مبادی ورودی و خروجی آن متوجه شهراری کرده بود که با این اتفاق، قطعا این مشکلات برطرف می‌شود، در برخی اعتراضات گفته شده که حدود 30 دقیقه زمان لازم است که از در شمالی ایستگاه شادمان که تنها در ورودی و خروجی این ایستگاه است، به خیابان دست پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این موضوع که به دلیل حل این مشکل، افتتاح این ایستگاه در دستور کار قرار گرفت، تصریح کرد: با افتتاح درب ضلع جنوبی ایستگاه شادمان، دیگر لازم نیست افرادی که در ضلع جنوبی خیابان آزادی تردد دارند از عرض خیابان عبور کرده و خود را به منظور دسترسی به مترو به آن سوی خیابان برسانند.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که «افتتاح ورودی ضلع جنوبی ایستگاه شادمان، به بهتر شدن مسیر و خلوت شدن  این ایستگاه کمک زیادی می‌کند، ابراز میدواری کرد: امیدواریم بتوان مشکلاتی از این دست در سایر ایستگاه‌ها را مرتفع شده و تردد مسافران با سهولت بیشتری صورت بگیرد.

وی باتاکید بر اینکه، در ایستگاه شادمان هم‌زمان با ایجاد در خروجی، هواسازهایی نیز برای ایستگاه و تونل خط چهار در نظر گرفته شده است، افزود: برای انجام این پروژه 13 میلیارد تومان هزینه شده که البته هنوز کامل نیست و برای کامل شدن سرویس دهی به کاربران این ایستگاه به حداقل 20 میلیارد تومان هزینه نیاز است تا علاوه بر حل مشکلات فعلی زیرگذری نیز برای دسترسی بهتر مردم ایجاد شود.

پورسیدآقایی در پاسخ به این سوال که برخی ایستگاه‌ها از عمربالایی برخوردار هستند و با مشکلاتی از جمله نبود په برقی و عدم وجود دسترسی‌های مناسب در انها زیاد به چشم م‌خورد، یادآور شد: در حال بازبینی برخی ایستگاه‌ها هستیم و مطالعات آن انجام شده است، در ایستگاه 15 خرداد زیرگذری بین غرب و شرق خیابان 15 خرداد طراحی شده که به ایستگاه مترو متصل خواهد شد و باید گفت، ظرف سه تا پنج ماه آینده خروجی جدیدی در ایستگاه متروی 15 خرداد ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با تاکید بر این مهم که بر مشکلات شهروندان تهرانی کاملا واقف هستیم و قطعا به رفع آنها فکر می‌کنیم، افزود: اهتمام مدیریت شهری بر آن است تا حمل‌ونقل عمومی به قدر کفایت در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

وی در خصوص نرخ پیشنهادی شهرداری به منظور افزایش قیمت بلیت مترو نیز گفت: پیشنهاد خود را به شورای شهر در قالب لایحه‌ای ارائه کرده و باید منتظر بود و دید که در شورای شهر با توجه به سیاست‌های موجود چه ارقامی مصوب خواهد شد؟

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران خاطرنشان کرد: به شورا پیشنهاد شده تا بلیت تک سفره از 800 تومان به 1000 تومان افزایش یابد و مقرر است تا درآمد حاصل از این اتفاق صرف خرید واگن جدید به منظور رفاه حال مسافران شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.