| کد خبر: 137373 |

دود ایجاد تعهدات مالی بلندمدت شهرداری در چشم شهروندان/ احتمال کلید زدن مجدد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: تعهدات مالی و قراردادهای بلندمدت شهرداری در شرایط فعلی سبب تضییع حقوق مردم می‌شود.

تین نیوز

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: تعهدات مالی و قراردادهای بلندمدت شهرداری در شرایط فعلی سبب تضییع حقوق مردم می‌شود.

محمدرضا نجفی در واکنش به افشاگری مدیر معزول مترو تهران درباره واگذاری تبلیغات شرکت مترو، گفت: به صورت متعارف، اخلاقی و حتی مصلحت اندیشی برای نفس کار، آینده سازمان، ماموریت‌ها و رسالت‌ متولیان و متصدیان شهرداری فعلی باید تا روی کار آمدن شورای شهر جدید و تعیین تکلیف شهرداری جدید، تعهد و مسئولیت حقوقی، مالی و کاری برای شهرداری و شورا ایجاد نکنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از این رهگذر مردم آسیب دیده و حقوق آنها ضایع می‌شود، لذا زمینه بروز چالش‌ها، دعواها و به طبع بر زمین ماندن کار‌ها فراهم می شود که در نهایت هم دود آن به چشم مردم و نظام خواهد رفت.

ضرورت توقف هر نوع تعهد و قرارداد بلندمدت در شهرداری

وی با تاکید بر توقف هر گونه تعهد و قرارداد دراز مدت شهرداری، افزود: شورا و شهرداری نباید زیر بار تعهدات و مسئولیت هایی که به اصل کار آسیب می‌زند، بروند زیرا خلاف عرف، قاعده‌، مصلحت، ضرورت‌ها و آینده دستگاه است، کما اینکه اقداماتی که با حقوق و منافع مردم در تعارض باشد قابل دفاع نیست.

نجفی با بیان اینکه مجموعه جدید مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری باید تکلیف قراردادهای اخیر الذکر را تعیین کنند، گفت: شورا و شهرداری جدید باید برای سال‌های آینده این تعهدات را مدیریت کنند بنابراین ظرفیت این مجموعه جدید نباید صرف چالش‌ها و تعهدات ناخواسته‌ای باشد که این روزها توسط شهرداری ایجاد شده است.

وجود نظام برنامه‌ای محکم، تخصیص منابع در چارچوب برنامه‌ها و گزارش‌دهی شفاف سه رکن اصلی مدیریت شهرداری

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در حقیقت دستگاه‌ها رفتارشان با لحاظ سه فرض اولیه باید انجام شود، استراتژی و نظام برنامه ای محکمِ مصوبِ شفافِ اعلام شده و اینکه تمام رفتارها و تخصیص منابع صرفا در چارچوب برنامه های اعلام شده باشد در نهایت بسیار شفاف و دقیق گزارش دهی کنند. این سه رکن با هم تضمین کننده تعالی و شایستگی سازمان و اثربخشی است در صورت لغزش در هر کدام رکن، سازمان به اهداف خود نخواهد رسید.

وی ادامه داد: بی توجهی به ارکان مذکور سبب از دست رفتن بخشی از ظرفیت‌ها و منشا آسیب و فساد می‌شود، بنابراین شهرداری‌ها باید این سه اصل را رعایت کند زیرا اموالشان متعلق به مردم بوده و امانت داری برای تحقق حقوق مردم پایتخت هستند.

گزارش‌دهی شرط لازم مدیریت شهرداری است/ احتمال کلید مجدد طرح تحقیق و تفحص از شهردایر تهران

نجفی در ادامه تاکید کرد: گزارش دهی شرط لازم و ضروری برای سازمانی چون شهرداری است، انحراف از این گزارش قطعا نقطه آسیب شهر خواهد بود، با این حال مجلس و نمایندگان پایتخت بر اساس وظیفه قانونی در صورتی که شهرداری وظایف خود را به صورت شفاف دنبال نکند و منابع را به درستی در چارچوب اهداف هزینه نکند قطعا تحقیق و تفحص را کلید می‌زنند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نمایندگان در صورتی که نسبت به عدم وجود نظارت و شفافیت مالی یقین پیدا کنند از ابزار تحقیق و تفحص استفاده می کنند، در مرحله پیشین نیز متاسفانه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با موانعی روبه رو شد که در راستای منافع شهرداری نبود، در واقع اشتباه استراتژی صورت گرفت.

تحقیق و تفحص خدمت به شهرداری و مدیران این مجموعه است

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در شرایط فعلی نیز هزینه و فایده تحقیق و تفحص از شهرداری را مجددا ارزیابی خواهیم کرد، گفت: در صورتی که این طرح منجر به چالش و آسیب‌های بیشتر نشود، تحقیق و تفحص خدمت به شهرداری و مدیران شهرداری و جامعه است، محورهای قبلی نیز چون همچنان موضوعیت دارند باقی خواهند ماند اما شاید محورهای جدید هم بر آن افزوده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ محمد سعیدی مدیر سابق مترو تهران در نامه ای خطاب به شهردار تهران درباره خبر منتشر شده واگذاری 4 ساله تبلیغات محیطی شرکت مترو تهران، گفت: این فراید از چند ماه پیش در جریان بوده و حتی جلساتی با حضور مدیرعامل شرکت مترو نیز برگزار شده است، یکی از فرزندان اعضای شورای شهر نیز با نام مستعار در جلسات متعددی که در دفتر مدیرعامل محترم برگزاری می گردید کلیه اسناد مزایده و چگونگی برگزاری آن رامدیریت می‌کردند./

 

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.