| کد خبر: 201805 |

◄ پروازهای عبوری آسمان ایران پس از بازگشت تحریم‌ها چه تغییری کرد؟

سهم فرودگاه‌های کشور که از مسافران دریافت می‌شود در پروازهای داخلی 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است که هیچ تناسبی با هزینه تمام‌شده خدمات ندارد.

تین نیوز

به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران سهم فرودگاه‌های کشور که از مسافران دریافت می‌شود در پروازهای داخلی 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است که هیچ تناسبی با هزینه تمام‌شده خدمات ندارد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، سیاوش امیر مکری امروز در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با ارائه آماری از میزان پروازهای عبوری عنوان کرد: در سال 97 روزانه 1000 پرواز عبوری از آسمان کشور داشتیم که درآمد ما از این پروازها حدود ۱۷۰۰ میلیارد تومان بود؛ اما پس از آنکه آمریکا اعلام کرد فضای آسمان ایران ناامن است بخشی از پروازهای عبوری کاهش یافت. هرچند بعد از مدتی مجدداً پروازهای عبوری به شکل سابق بازگشت.

بیشتر بخوانید:

او در ادامه افزود: در حال حاضر روزانه 900 پرواز از فضای آسمان ایران عبور می‌کند که 68 درصد درآمد شرکت فرودگاه‌ها از محل پروازهای عبوری است که این رقم برای توسعه تجهیزات هوانوردی استفاده می‌شود.

امیرمکری با بیان اینکه تنها 20 درصد درآمد ما در حوزه خدمات فرودگاهی و 5 درصد از محل واگذاری اماکن فرودگاهی است، تصریح کرد: سهم فرودگاه‌های کشور که از مسافران دریافت می‌شود در پروازهای داخلی 7 هزار تومان و در پروازهای خارجی 35 هزار تومان است که هیچ تناسبی با هزینه تمام‌شده خدمات ندارد.

وی در خصوص ساخت فرودگاه دوم در مشهد توضیح داد: توسعه حمل ونقل هوایی باعث خواهد شد که در آینده در این فرودگاه با کمبود ظرفیت مواجه بشویم از همین رو ساخت فرودگاه دوم ضروری است. استانداری خراسان رضوی قرار است تامین مالی ساخت این پروژه را به عهده بگیرد.

امیرمکری در خصوص ساخت فرودگاه چابهار هم گفت: بعد از مذاکرات صورت گرفته برای ساخت این فرودگاه در نهایت تصمیم گرفته شد که ساخت این فرودگاه بر عهده منطقه آزاد چابهار باشد و زیرساخت‌ها و منابع مالی را تامین کند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با اعلام اینکه فرودگاه مهرآباد با مشکل کمبود پارکینگ هواپیما مواجه نیست، افزود: در برخی از ماه‌های سال که تقاضا بالا است این مشکل وجود دارد اما به طور کلی در حال حاضر ظرفیت پارکینگ‌ها پاسخوگی نیاز هواپیما است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.