| کد خبر: 191553 |

امیرمکری در پاسخ به سوال خبرنگار تین نیوز پاسخ داد:

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که برنامه‌ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی ندارند و گفت: میزان پروازهای عبوری به طور متوسط روزانه بین 800 تا 840 پرواز است که شرکت فرودگاه ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان درآمد داشته است.

تین‌نیوز | 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها اعلام کرد که برنامه‌ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی ندارند و گفت: میزان پروازهای عبوری به طور متوسط روزانه بین 800 تا 840 پرواز است که شرکت فرودگاه ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان درآمد داشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سیاوش امیر مکری در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با هماهنگی که با سازمان حج و زیارت و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» صورت گرفته است 19 فرودگاه کشور درگیر عملیات حج خواهند شد.

برآورد اعتبار 35 میلیون دلاری برای خرید تجهیزات

وی در ادامه در پاسخ به سؤال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه چه تجهیزاتی در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها برای خرید قرار دارد، عنوان کرد: ما در حال حاضر برای خرید تجهیزات مربوط به فضای کنترل کشور و برج فرودگاه مهرآباد در حال برنامه‌ریزی هستیم که با خرید این تجهیزات تا 15 سال آینده از به‌روزرسانی این سیستم‌ها بی‌نیاز خواهیم شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص برآورد هزینه خرید این تجهیزات نیز، گفت: حدود 30 تا 35 میلیون دلار برآورد اعتبار  شده که البته زمانی که وارد مذاکره با فروشندگان شویم، رقم واقعی هزینه مشخص خواهد شد.

امیرمکری در توضیح اینکه برای خرید این تجهیزات با کدام کشور مذاکره داشته اید؛ عنوان کرد: اگر به آن اشاره نکنیم بهتر است چرا که در نهایت سد راه خودمان خواهیم شد.

پروازهای عبوری به حالت قبل بازگشت

او در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پس از ساقط شدن هواپیمای آمریکایی چند کشور اعلام کرده‌اند که از آسمان ایران عبور نخواهند کرد و به تبع آن به چه میزان پروازها کاهش یافته است، گفت: پروازهای عبوری چند روز پس از این اتفاق، حدود 40 تا 50 پرواز در روز کاهش پیدا کرد ولی طی چند روز گذشته مجدداً به حالت قبلی بازگشت.

امیرمکری گفت: بعداً از اینکه التهاب برطرف شد و شرکت‌های هواپیمایی متوجه شدند که فضای ایران امن است و از سوی دیگر به نفعشان است که فضای اسمان ایران استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ما مراتب اعتراض خود را به دفتر منطقه‌ای ایکائو اعلام کردیم و پیگیر بحث‌های حقوقی و اعتراضمان هستیم، اظهار داشت: ما هیچ اقدامی در خصوص تشدید و یا ترغیب ایرلاین‌ها خارجی برای عبور از فضای کشورمان نکردیم چراکه خودشان می‌دانند که عبور از آسمان ایران از لحاظ اقتصادی و کوتاهی مسیر به نفعشان خواهد بود.

عبور 800 پرواز روزانه از فضای آسمان کشور در سال 97

رئیس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران میزان پروازهای عبوری را به طور متوسط 800 تا 840 پرواز در روز در شرایط عادی اعلام کرد.

طبق گفته امیرمکری درآمد شرکت فرودگاه‌ها در سال 97 از پروازهای عبوری حدود هزار و 700 میلیارد تومان بود.

طلب 700 میلیارد تومانی از ایرلاین‌های داخلی

وی میزان طلب شرکت فرودگاه‌ها را از ایرلاین‌های داخلی را حدود 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که این رقم بیشتر از این انباشت نشود از همین رو طی برنامه‌ای با گرفتن چک، تعهد و از این قبیل کارها قصد داریم  بدهی خود را با شرکت‌های هواپیمایی تسویه کنیم.

امیرمکری در پاسخ به سؤال خبرنگار تین‌نیوز مبنی بر اینکه ظاهراً قرار است تعرفه‌های فرودگاهی برای ایرلاین‌ها در فرودگاه‌های کشور کاهش پیدا کند، بیان کرد: با توجه به شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی داخلی در شرایط کنونی دارند قرار است که ما طبق آیین‌نامه اجرایی ماده 63 قانون وصول که تعرفه‌های خدمات فرودگاهی است را تعدیل کنیم.

برنامه‌ای برای جداسازی حوزه ناوبری از فرودگاهی نداریم

وی به این نکته هم اشاره کرد که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران محل درآمد خوبی دارد اما ما باید تجهیزات فرودگاهی را در جهت ایمنی پروازها بروز نگه‌داریم به همین جهت هزینه‌های ما بالا است.

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه سهم بزرگی از درآمد این شرکت از بخش ناوبری است آیا برنامه‌ای برای جداسازی بخش فرودگاهی و ناوبری خواهید داشت، توضیح داد: خیر ما برنامه‌ای برای جداسازی این دو بخش نخواهیم داشت؛ توجه داشته باشید که درآمدهای فرودگاهی در حال حاضر پاسخگوی راهبری هزینه‌ها و به‌روزرسانی فرودگاه‌ها را نمی‌دهد بنابراین دو بخش به هم کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ع.1 0 0

    به عنوان یکی از پرسنل شرکت فرودگاه ها که در حوزۀ هوانوردی اشتغال به کار داشته و شخصاً برای مدیرعامل جدید احترام قائل هستم باید عرض کنم این امر کاملاً درست و منطقی است که جدایی هوانوردی از فرودگاهی فعلاً امکان پذیر نمی باشد و همه برای سرپابودن و ماندن شرکت به آن واقفیم اما آیا نمی بایست برای سود آور نمودن بخش فرودگاهی فکری نمود؟ آیا نمی بایست از خط مشی های موفق کشورهای پیشرو الگوبرداری کرد تا با ایجاد رقابت در هر دو بخش به اثر بخشی، کارایی و نهایتاً بهره وری بالاتر که حلقه مفقوده همه سازمان های دولتی است، دست یابیم؟ انتقادی که به ایشان داریم رد کلی این موضوع و عدم اشاره به برنامه های راهبردی و عملیاتی در این خصوص می باشد.
    با تشکر

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین