| کد خبر: 195858 |

امیرمکری: 40درصد از ظرفیت فرودگاهای کشور خالی است

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی است.

تین نیوز

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که حدود ۴۰ درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی است که می توان آن را با استفاده از تقویت و توسعه هوانوردی عمومی، به عنوان یکی از حلقه های مفقوده جبران کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیاوش امیر مکری در این رابطه اظهار کرد: حدود ۴۰ درصد از ظرفیت فرودگاهی کشور خالی بوده و این ظرفیت خالی ناظر به کلیت شبکه پروازی است و به صورت میانگین در نظر گرفته شده است (این در حالی است که در بعضی از فرودگاه های اصلی کشور با کمبود ظرفیت مواجه هستیم).

وی افزود: یکی از مهم ترین مشتریان این زیرساخت ها و ظرفیت های بلااستفاده فرودگاهی کشور، بهره برداران توسعه هوانوردی عمومی خواهند بود که شامل: بیزینس جت ها، ایرتاکسی ها، هواپیماهای شخصی، پروازهای آموزشی، پروازهای خاص نظیر ایرآمبولانس ها و غیره است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای در این زمینه دارید یا خیر؟ ادامه داد: در این راستا توافقی سه جانبه بین شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری و سازمان هواپیمایی کشوری با راهبری معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی منعقد شده که در حال پیگیری مصوبات آن هستیم تا بتوانیم از همه پتانسیل های هوانوردی عمومی برای پر کردن این ظرفیت خالی استفاده کنیم.

امیر مکری همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برای توسعه صادرات کالاهای مختلف به ویژه محصولات کشاورزی چرا زیرساخت های هوانوردی و هوایی مناسبی وجود ندارد، گفت: امیدوارم با حمایت مسئولین ذیربط در دولت و مجلس شورای اسلامی (جهت رفع برخی از محدودیت های قانونی) و اطمینان بخش خصوصی به فرصت ایجاد شده در حوزه هواپیمایی عمومی کشور، شاهد آن باشیم تا در آینده نه چندان دور ضمن شکوفایی این بخش از صنعت بزرگ و مدرن هواپیمایی، نقاط مختلف کشور با ظرفیت های مختلف توریستی، کشاورزی، دامپروری و ... به هم متصل گردد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.