| کد خبر: 200279 |

◄ معرفی پرتقاضاترین فرودگاه‌ها در جابه‌جایی بار و مسافر

بر اساس آماری که از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شده است در مهرماه سال جاری بیش از 3 میلیون مسافر هوایی جابه جاش ده اند که بر اساس آن شاهد رشد 12 درصدی در این بخش بوده‌ایم.

تین نیوز

بر اساس آماری که از سوی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران منتشر شده است در مهرماه سال جاری بیش از 3 میلیون مسافر هوایی جابه‌جا شده اند که بر اساس آن شاهد رشد 12 درصدی در این بخش بوده‌ایم.

به گزارش تین نیوز، در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در مهرماه امسال بیش از 3 میلیون و 300 هزار مسافر جابه‌جا شدند‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12 درصد رشد دارد؛ در مهرماه 97، حدود 2 میلیون و 944 هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شده بودند.

در بخش نشست و برخاست هواپیماها نیز رشد 6 درصدی و در بخش پذیرش بار رشد 8 درصدی وجود داشته است.

 فرودگاه‎های تحت مالکیت این شرکت در مهرماه سال جاری، با انجام 27 هزار و 487 فروند نشست و برخاست‌ حدود 3 میلیون و 304 هزار مسافر‌به همراه بیش از 25 میلیون و 211 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا کرده‌اند.

در مهر ماه با انجام 25 هزار و 946 پرواز، بیش از 23 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شده است. فرودگاه مهرآباد 10 درصد، مشهد 14 درصد، شیراز 9 درصد، اهواز 6 درصد و اصفهان با 7 درصد رشد در جابه‌جایی مسافر مواجه بودند.

فرودگاه مهرآباد با 9هزار و 900 فروند نشست و برخاست هواپیما، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و با جابه‎جایی بیش از یک میلیون و 203 هزار مسافر، پرترافیک‌‎ترین فرودگاه بوده است. فرودگاه مشهد با 5هزار و 91 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 768 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه شیراز با 2هزار و 321 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود 240 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه پرترافیک کشور قرار دارد.

همچنین فرودگاه اهواز با هزار و 601 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود 188 هزار مسافر در جایگاه چهارم و فرودگاه اصفهان با هزار و 395 فروند نشست و برخاست و حدود 154 هزار نفر مسافر در جایگاه بعدی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها بوده است.

در جابه‌جایی بار نیز، فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از 7 میلیون و 735 هزار کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از 6 میلیون و 820 هزار کیلوگرم بار، فرودگاه شیراز با ارسال و پذیرش بیش از 2 میلیون و 361 هزار کیلوگرم بار، فرودگاه اصفهان با جابه‌جایی حدود یک میلیون و 304 هزار کیلوگرم و فرودگاه اهواز نیز با جابه جایی حدود یک میلیون و 260 هزار کیلوگرم بار، در رتبه‌های بعدی جای دارند.

سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای مهرماه 98، نشست و برخاست 25 هزار و 522 فروند هواپیما است که طی آن بیش از 3 میلیون مسافر و بیش از 21 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎ است.

در این آمار فرودگاه مهرآباد در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 4هزار و 183 فروند نشست و برخاست حدود 633 هزار نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش حدود پنج میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با هزار و 978 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش حدود 203 هزار و 500 مسافر و ارسال و پذیرش حدود یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

همچنین سهم پروازهای خارجی مهر 98، در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها نیز، نشست و برخاست هزار و 965 فروند هواپیما است که طی آن حدود 238 هزار مسافر اعزام و پذیرش و نزدیک به 4 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.