| کد خبر: 176734 |

◄ سامانه رکوردر جدید مرکز کنترل فضای کشور در مدار قرار گرفت

رکوردرهای مرکز کنترل فضای کشور از سال 1380 یعنی بیش از 17 سال نصب و عملیاتی بوده‎اند

تین نیوز

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی از ورود سامانه رکوردر جدید مرکز کنترل فضای کشور در مدار و خروج سامانه قدیم از مدار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمد حبیب‎الهی بابیان اینکه عملیاتی شدن سامانه رکوردر جدید مرکز کنترل فضای کشور به‌عنوان بخش مهمی از پروژه عظیم نوسازی تجهیزات ارتباطی هوانوردی در شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران است، گفت: طبق استانداردهای ایکائو، ضبط تمام مکالمات بین کنترلر و خلبان‎های در حال پرواز در مسیرهای هوایی و همچنین در فضای پروازی تحت کنترل فرودگاه‎ها و مکالمات بین کنترلر و کارکنان عملیاتی فعال در منطقه Air Side هر فرودگاه روی فرکانس‎های هوانوردی و آرشیو آن‌ها در یک بازه زمانی مشخص الزامی است.

وی افزود: سامانه رکوردر (Recorder) از جمله تجهیزات عملیاتی در حوزه ارتباطات هوانوردی به شمار می‎رود که در کنار سایر تجهیزات ارتباطی در مرکز کنترل فضای کشور برای ضبط مکالمات پروازهای مسیرهای هوایی و برج مراقبت فرودگاه‎های کشور باهدف ضبط مکالمات پروازهای فضای فرودگاه‎ها نصب و عملیاتی است.

وی بابیان اینکه رکوردرهای مرکز کنترل فضای کشور از سال 1380 یعنی بیش از 17 سال نصب و عملیاتی بوده‎اند، گفت: این رکوردرها با توجه به عدم پشتیبانی از سوی شرکت‎های خارجی سازنده، در خلال سال‎های متمادی توسط متخصصان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی حفظ، نگهداری، پشتیبانی فنی، رفع عیب شدند و به صورت عملیاتی در حال ارائه خدمت بودند. با برنامه‎ریزی‎های انجام‌شده در اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و حمایت‌های مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، از سال 1395 نوسازی تجهیزات ارتباطی در مرکز کنترل فضای کشور، سایت های RCAG و فرودگاه‌های کشور از جمله نوسازی رکوردرهای مرکز کنترل فضا و فرودگاه‌های کشور در دستور کار قرار گرفت. در این راستا، علاوه بر نوسازی و تجهیز رکوردرهای بیش از 20 فرودگاه از طریق خرید و نصب رکوردرهای تولید داخلی، مرکز کنترل فضای کشور و هشت فرودگاه بین‎المللی به معتبرترین و مجهزترین رکوردرهای مطرح دنیا مجهز شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.