تولید ۵۰۰۰ واگن در داخل کشور با تأمین مالی خارجی
◄ شرکت راهآهن یک آس دیگر رو کرد
تیننیوز| شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران امروز از قرارداد دیگری خبر داده که بر اساس آن این با نهتنها ریلها و واگنهای مملکت نونوار میشوند، بلکه چرخ کارخانههای واگنسازی هم روانتر میچرخد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، شرکت راهآهن در ادامه دیدارها و تفاهمنامههای خارجی اینبار هم یک آس دیگر رو کرد که هم کشور، هم مردم، هم واگنسازها و هم کارگران از آن بهره خواهند برد.
خبر این قرارداد را معاون ناوگان شرکت راهآهن اعلام کرده که براساس آن راهآهن یک بسته حمایتی برای تولید ۵هزار واگن باری در داخل کشور تدارک دیده که همه این تعداد واگن در داخل و با استفاده از تأمین مالی خارجی تولید خواهد شد.
بابک احمدی از آماده شدن بسته حمایتی راهآهن برای ورود ۵هزار واگن باری خبر داده و به سایت وزارت راه گفته که راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تلاشهای گستردهای که صورت داده، پکیجی آماده کرده تا ۵هزار دستگاه واگن باری با استفاده از تأمین مالی خارجی در داخل کشور و توسط شرکتهای واگنساز داخلی ساخته و به ناوگان باری کشور اضافه شود.
به گفته او کل این ۵هزار دستگاه واگن در داخل کشور و در شرکتهای سازنده واگن باری از جمله واگنپارس٬ واگنسازی کوثر و واگنسازی فولاد درخشان تولید خواهد شد.
معاون ناوگان شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: قطعاتی که تا امروز شرکتهای واگنسازهای داخلی از خارج از کشور تأمین میکردند٬ در قالب این برنامه تأمین مالی توسط یک شرکت روسی تأمین خواهد شد و بقیه بخشها در داخل کشور و با تامین مالی خارجی ساخته خواهد شد.
او ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف این پروژه داخلیسازی ۱۰۰درصد واگن باری در انتهای پروژه است؛ بهنحوی که درانتهای قرارداد حتی قطعاتی که بنا به دلایل مختلف از جمله نداشتن صرفه اقتصادی تا کنون در داخل کشور تولید نشده است و واگنسازها این قطعات را از خارج کشور وارد میکردند در سهم سازندگان داخلی لحاظ شده است.
احمدی اظهار کرد: راهآهن و وزارت صنعت، معدن و تجارت با این اقدام سعی کردهاند سهم صنایع داخلی در تولید واگنهای باری را افزایش داده و در انتها با تکمیل زنجیره صنایع پشتیبان تولید واگنهای باری این سهم را به صددرصد برسانند.
بر اساس توافقات صورتگرفته، مدیریت بخش ساخت داخل پروژه توسط راهآهن جمهوری اسلامی و معاونت صنعت وزارت صنعت٬ معدن و تجارت مشترک انجام خواهد شد.
به این ترتیب بزرگترین مشکل تولید واگنهای باری که همان تامین مالی و امکان فروش اقساطی واگنهای باری است، حل شده و ۵۰۰۰ واگن باری در راستای برنامه توسعه راهآهن جمهوری اسلامی ایران وارد شبکه شده و از طریق مکانیزمهای قانونی در اختیار بخش خصوصی قرار خواهد گرفت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.