| کد خبر: 50596 |

◄ مشخصه های پروژه راه آهن قزوین – رشت

تین نیوز | راه آهـن قزویـن – رشت علاوه بر آنكه از لحاظ حمل ‌و نقل داخلی بار و مسافر استان گیلان اهمیت دارد، از نظر ایجاد یك كریدور ریلی جدید برای صادرات و واردات كشور و همچنین ترانزیت كالا از مناطق شمالی كشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر كشورهای همسایه ایران بسیار مهم است.

به گزارش تین نیوز، بررسی و نقشه های اجرایی پروژه راه آهـن قزویـن – رشت نشان می دهد که با تکمیل این راه آهن به طول 165 كیلومتر ترانزیت كالا از مناطق شمالی كشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین‌المللی و دیگر كشورهای همسایه بر قرارخواهد شد؛ اتصالی که بی تردید تحولی بزرگی در زمینه ترانزیت و تبادل کالا و مسافر خواهد بود.

دراین خصوص وزیر راه و شهر سازی که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان گیلان چهارشنبه ۲۶ فروردین سال جاری در گیلان حضور داشت تا از پروژه های مختلف دیدار کند، در خصوص این خط آهن گفت: این خط آهن یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی شمال به جنوب ایران است زیرا ما از طریق این خط آهن به آذربایجان و در ادامه به شبکه ریلی اروپا متصل می‌شویم.

در این رابطه با توجه به اهمیت این پروژه، بررسی دستاوردها، فعالیت های انجام شده برای این پروژه قابل توجه است. لذا در زیر مشخصات اجرایی این پروژه ذکر شده است:
- طول خط در این طـرح 165 كیلومتر، به صـورت یـك خطه است. 
- سرعت تعیین شده برای قطار ها در این مسیر  km/h 160 برای مسافری و km/h  120 برای باری، درنظر گرفته شده است.
- این خط آهن در مسیر خود از ایستگاه رشت دو شاخه شده كه یك شاخه با عبور از شهر پیربازار به بندرانزلی متصل می شود و شاخه دوم آن به شهر مرزی آستارا منتهی می شود.
- تعداد ایستگاه های  این راه آهن 9 ایستگاه شامل: دستجرد، كوهین، شیرین سو، لوشان، منجیل، رستم آباد، امامزاده هاشم، رشت و پیربازار در این مسیر در نظر گرفته شده است.
- پیشرفت پروژه در حال حاضر ۸۷ درصد است.
- تامین اعتبارات برای این پروژه با تعیین 255 میلیارد تومان در لایحه بودجه امسال صورت گرفته است.
- در سال 93 برگزاری مناقصه فاز نخست پروژه از مسیر رشت و فاز سوم از مسیر انزلی انجام گرفت و پیمانکار پروژه مشخص شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.