| کد خبر: 49482 |

نماینده مجلس در گفتگو با تین نیوز تشریح کرد:

◄ یک پروژه و دو مدعی

تین نیوز | سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه پروژه مترو ورامین با دو ادعای مالکیت از سوی راه آهن و مترو تهران روبرو است، گفت: اختلاف نظرات موجود و مصوبه دولت دهم موجب شده تا این پروژه پس از گذشت چند سال از پیشرفت خوبی برخوردار نباشد.
 
سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با تین نیوز، با بیان اینکه در دولت دهم، پروژه راه آهن ورامین به مترو تغییر یافت، اظهار داشت: در دولت دهم با مطالبه و مصوبه هیئت دولت، این طرح با عنوان پروژه متروی تهران به قرچک- ورامین- پیشوا در دستور کار قرار گرفت که در نهایت هیئت دولت موافقت خود را با واگذاری پروژه به مترو تهران اعلام کرد. در حال حاضر پروژه، پیشرفت 40 درصدی را پشت سر گذارده است.  
  
دیدگاه راه آهن در خصوص مترو قرچک

نماینده مردم ورامین، قرچک، پیشوا در مجلس با اشاره به اینکه پروژه مترو با دو مشکل عمده روبرو است، تصریح کرد: عمده مشکل فرارو در اتمام مترو قرچک ادعایی است که راه آهن بر آن پافشاری کرده و مدعی است، پروژه متعلق به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بوده و  دولت دهم با واگذاری پروژه مترو ورامین به تهران به شرکت مترو تهران عملا کار خلاف قانون را پایه گذاری کرده است.
 
نقوی حسینی با تاکید بر اینکه اجرای پروژه مترو تهران - ورامین مانعی در حریم راه‌آهن ایجاد نخواهد کرد، گفت:  به همین منظور نشست‌های مشترک با حضور مسئولان و کارشناسان فنی راه آهن و شرکت مترو تهران برگزار شد که با تبادل نظرات تلاش بر آن است تا موانع پیش روی ادامه احداث خطوط مترو بین ورامین و تهران از میان برداشته شود.
 
وی نظرات مسئولان شهرستانی را از دیگر  موانع اجرای پروژه متروی قرچک، ورامین و پیشوا دانست و افزود: مسئولان شهری ورامین با اشاره به برخی نکات کارشناسی در مسیر ایجاد مترو شهری و راه‌های مواصلاتی، تاکنون از تحویل زمین برای ساخت ایستگاه مترو و همچنین اجرای پل های روگذرممانعت نموده و مانع پیشرفت احداث مترو در این شهر شده اند.
 
نماینده مردم ورامین، در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه پروژه ساخت مترو در شهر قرچک، 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما عمده مشکلات مجریان ساخت مترو در شهر ورامین به عنوان مرکز اصلی وجود دارد که سعی بر آن است تا با نشست های مشترک، موانع از پیش رو برداشته شده تا هر چه زودتر مردم ورامین از این موهبت برخوردار شوند.

نقوی حسینی درباره مدت زمان اجرای پروژه مترو تهران - ورامین، گفت: مردم ورامین به این موضوع واقف باشند که این پروژه ساخت مترو، مستلزم زمان زیادی است که اجرای آن حداقل به 5 سال کاری زمان نیاز دارد. آنچه بدیهی به نظر می رسد استفاده از حمل و نقل ایمن و ارزان یکی از حقوق شهروندی بویژه مردم ورامین است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان اظهارکرد: امیدوارم  با نشست ها و جلسات مستمری  که با مسئولان اجرایی برگزار می گردد، موانع موجود در ساخت مترو ورامین از میان برداشته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.