| کد خبر: 34608 |

ضرورت ایمن سازی خط راه آهن شهر تاکستان

تین نیوز | عبور خط راه آهن در منطقه شهری تاکستان علی رغم اینکه موجب ارائه خدمات مطلوب به مردم شده اما رعایت نشدن مسائل ایمنی در این خصوص مشکلاتی را برای ساکنان محدوده مسیر به وجود آورده است.
یکی از شهروندان تاکستانی می گوید:عبور خط راه آهن از داخل شهر موجب دسترسی راحت مردم به ایستگاه شده اما ایمن نبودن طول مسیر ریل موجب بروز مشکلاتی از جمله ترافیک و خسارت های جانی شده است.
حمیده حیدرعلی یکی دیگر از شهروندان تاکستانی می گوید : خانواده ها قادر نیستند بیست و چهار ساعته از فرزندان خود مراقبت کنند ، زیرا کنجکاوی ، آنان را به بازی در مسیر ریل راه آهن می کشاند و حاصل آن هم اتفاقات ناگوار است.

بهمن سعیدی یکی دیگر از شهروندان تاکستان هم آلودگی های صوتی را از آثار عبور ریل از داخل شهرها می داند.
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیزده کیلومتر شبکه ریلی از داخل این شهر عبور کرده است می گوید از سال هفتاد و دو در نامه ای به رئیس جمهور وقت سه مشکل منطقه که یکی از آنها عبور خط راه آهن بود مطرح شد و خواستار حل آن شدیم.

رحمانی می افزاید : مردم شهرهای بویین زهرا و شال هم از این مسیر عبور می کنند لذا حل این مشکل باید از بلاتکلیفی خارج شود.
وی گفت درخواست مردم منطقه جابجایی شبکه راه آهن از داخل شهراست اما اگر نگاه کارشناسی مسئولان احداث زیرگذر و روگذر است باید اعتبارات آن هر چه زودتر تامین شود چون شهرداری به تنهایی نمی تواند این طرح را اجرا کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین هم می گوید با تشکیل تیم کارشناسی و بررسی همه دیدگاههای فنی وتوقعات مردمی موضوع ایمن سازی مسیرسیزده کیلومتری با اجرای طرحهای مختلف از جمله احداث زیرگذر و رو گذر در دستور کار قرار گرفته است.

حبیبی می افزاید : شهر تاکستان به خاطر اینکه در مسیر طرح ملی راه آهن تهران به تبریز قرار گرفته است ، در بررسی مشکل فعلی این شهر هم باید تصمیمات ملی مورد توجه قرار گیرد.
به گفته وی ، برای کاهش ترافیک شهری و افزایش کیفیت خدمات احداث چند زیرگذر و روگذر در محدوده عبور خط راه آهن ضروری است که تاکنون شش تقاطع پیشنهاد شده که اجرای آن نیازمند حمایت مسئولان راه آهن کشور است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران هم در قزوین با بیان اینکه امروزه در بیشتر شهرهای دنیا ، ایستگاههای راه آهن در بهترین نقاط شهری احداث می شود می گوید: سیاست ما هم در راه آهن کشور همین است.

پور سید آقایی می افزاید:متاسفانه با دو خطه شدن خط آهن جدید قم، ایستگاه راه آهن در هفت کیلومتری شهر احداث که موجب نارضایتی مردم و مسئولان این شهر شد لذا در طرح جدید قرار شد این ایستگاه به داخل شهر انتقال یابد.

وی گفت برای کاهش مشکلات در ایستگاه تاکستان تلاش می کنیم با اجرای طرح ها و برنامه های مختلف از جمله ساخت زیرگذر و روگذر مشکل برطرف شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت برای اجرای این طرحها ، پنجاه درصد هزینه ها را تامین که به زودی یکصد و پنجاه میلیارد ریال برای ساخت شش تقاطع پرداخت می کنیم.

به گفته پورسید آقایی ، قرار شد برای تسریع در اجرای این طرحها ، بخش دیگری از هزینه ها از محل ماده صد وهشتاد معاونت برنامه ریزی استانداری تامین شود.
حیدری فرماندار تاکستان هم می گوید: اصلاح و زیباسازی ایستگاههای قطار و اجرای معماری اسلامی در آن ، زمینه استفاده بهتر وبیشتر مردم را از راه آهن فراهم می کند لذا در همین خصوص پنجاه میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.