◄ راه آهن در مسیر ارتقای جایگاه سازمانی با ارزیابی دقیق عملکرد واحدها
رویکرد جدید مدیریت عملکرد راه آهن بر انطباق شاخص های عمومی با عملکرد واقعی واحدها تمرکز دارد و ارزیابی ها بر مبنای تحقق اهداف و رضایت کارکنان انجام می شود.

رویکرد جدید مدیریت عملکرد راه آهن بر انطباق شاخص های عمومی با عملکرد واقعی واحدها تمرکز دارد و ارزیابی ها بر مبنای تحقق اهداف و رضایت کارکنان انجام می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از راه آهن، در دوشنبه ۱۴ مهرماه ، غلامحسین کریمی، مشاور و مدیرکل دفتر مدیرعامل و مدیریت عملکرد شرکت راه آهن، در کارگروه مدیریت عملکرد راه آهن، با اشاره بر اثر مستقیم شاخص های ارزیابی عملکرد بر جایگاه شرکت راه آهن گفت: امتیاز شاخص های عمومی در ارزیابی ملی که توسط سازمان اداری و استخدامی انجام می شود، مستقیماً بر رتبه دستگاه، اعتبار نزد دولت و مجلس شورای اسلامی اثرگذار است و این موضوع، ضرورت توجه ویژه به این شاخص ها را دوچندان می کند.
دبیر کمیته مدیریت عملکرد با اشاره به ضرورت برگزاری این جلسات، افزود: برگزاری جلسات توجیهی مشترک بین واحدها و کارگاه های فصلی که نتایج ارزیابی عملکرد شرکت راه آهن را با جزئیات برای همه مدیران میانی و کارشناسان تشریح کنند، در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.
به گفته کریمی؛ این اقدام با هدف افزایش آگاهی و ایجاد درک مشترک نسبت به معیارهای ارزیابی صورت می گیرد.
مدیرکل دفتر مدیرعامل و ارزیابی عملکرد با تاکید بر همخوان سازی شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) واحدها با شاخص های عمومی، خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت عملکرد فعلی شرکت راه آهن، مبتنی بر انطباق شاخص عمومی با عملکرد واقعی آن خواهد بود. به عنوان مثال، دفتر بودجه با شفافیت میزان تحقق بودجه و اداره کل منابع انسانی با سنجش رضایت کارکنان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
وی تاکید کرد: این رویکرد جدید، به دنبال افزایش شفافیت، دقت در ارزیابی ها و در نهایت، ارتقای جایگاه و اعتبار شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران است.