فیلم| افزایش سرعت قطارهای باری و اتصال ریل به بنادر؛ گامی در مسیر اقتصاد دریامحور
مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن با تأکید بر نقش اتصال شبکه ریلی به بنادر در تحقق اقتصاد دریا محور، از برنامه های راه آهن برای افزایش سرعت و بهره وری حمل بار خبر داد.

مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن با تأکید بر نقش اتصال شبکه ریلی به بنادر در تحقق اقتصاد دریامحور، از برنامه های راه آهن برای افزایش سرعت و بهره وری حمل بار خبر داد.
به گزارش تین نیوز، عابدین هادی نژاد، مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن، در برنامه میز اقتصاد با موضوع «اتصال ریل به بنادر» اظهار کرد: بهبود میزان حمل بار یکی از سیاست های اصلی راه آهن است و در این راستا افزایش سرعت قطارهای باری در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه سرعت سیر فعلی قطارهای باری ۳۱.۳ کیلومتر در ساعت است، گفت: در مقایسه، حمل جاده ای بار از تهران به بندر شهید رجایی به طور متوسط دو روز زمان می برد و کامیون ها تنها ظرفیت حمل ۲۰ تا ۲۵ تن بار را دارند.
هادی نژاد افزود: در مقابل، یک قطار باری برنامه ای متشکل از ۵۰ واگن، که هر واگن قابلیت جابه جایی ۶۸ تن بار را دارد، می تواند از بندر خشک آپرین در مجاورت تهران ظرف ۴۹ ساعت، یعنی کمتر از سه روز، به بندرعباس برسد.
مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن تأکید کرد: توسعه حمل ونقل ریلی به بنادر، ضمن کاهش زمان و هزینه، ظرفیت حمل کالا به صورت انبوه را فراهم می کند و در تحقق اهداف اقتصاد دریا محور نقش کلیدی دارد.