| کد خبر ۳۰۵۰۰۷
کپی شد

«یک ایستگاه برای همه»؛ آغاز فصل جدید خدمات به جامعه معلولین کشور در راه‌ آهن

اقدامات مناسب سازی ایستگاه های راه آهن برای افراد توانخواه در ایستگاه راه آهن تهران در بازدید میدانی با حضور رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

«یک ایستگاه برای همه»؛ آغاز فصل جدید خدمات به جامعه معلولین کشور در راه‌ آهن
تین نیوز |

اقدامات مناسب سازی ایستگاه های راه آهن برای افراد توانخواه در ایستگاه راه آهن تهران در بازدید میدانی با حضور رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی بررسی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، در بازدید میدانی روز سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۴ از ایستگاه راه آهن تهران به منظور بررسی اقدامات مناسب سازی ایستگاه های راه آهن برای افراد توانخواه، رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان بهزیستی و نماینده انجمن حمایت از حقوق معلولین، بر ضرورت تسریع در اجرای اقدامات مناسب سازی ایستگاه های راه آهن در سراسر کشور تأکید کردند.

کاوه اسدپور، رئیس مرکز توسعه و سیاست های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، در جریان این بازدید با اشاره به دستور وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد: در جلسه اخیر شورای معاونین وزارت راه و شهرسازی مقرر شد در جلسه پایانی آذرماه سال جاری گزارشی جامع و قابل قبول از روند مناسب سازی کلیه فضاهای تحت مدیریت این وزارتخانه به نمایندگان جامعه معلولین کشور ارائه شود.

وی افزود: اهمیت این موضوع در تلاش مضاعف همکاران ما در راه آهن و استفاده از حداکثر منابع و امکانات موجود برای جبران عقب ماندگی تاریخی و وفاداری به جامعه محترم معلولین، جانبازان و سالمندان کشور است که تاکنون امکان بهره مندی برابر از خدمات شهروندی به شکلی شایسته برای آنها فراهم نشده است.

اسدپور در ادامه گفت: با همت خانواده بزرگ راه آهن و باوجود تمامی محدودیت ها، اقدامات بزرگی انجام شده است اما هنوز مواردی نیازمند اصلاح است.

وی ابراز امیدواری کرد با این اراده موجود، ایستگاه تهران بتواند نخستین دریافت کننده «نشان طلایی مناسب پذیری فضاها برای معلولین» در مجموعه وزارت راه و شهرسازی باشد.

در ادامه، مدیران شرکت راه آهن، با اشاره به اقدامات عمرانی و نرم افزاری صورت گرفته به ویژه در ایستگاه های تهران، مشهد و تبریز، از اجرای خدمات ویژه برای توانخواهان خبر دادند که شامل همراهی نیروهای آموزش دیده و ارسال پیامک های اطلاع رسانی و آماده سازی پرسنل دخیل در سرویس دهی قبل از سفر است.

در جریان این بازدید، مباشر نماینده دبیرخانه ستاد مناسب سازی، ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده، ابراز امیدواری کرد که شرکت راه آهن ایران به عنوان یکی از مجموعه های پیشرو در این حوزه، پس از رفع برخی نواقص باقی مانده، موفق به دریافت «نشان طلایی مناسب پذیری» شود.

همچنین محمودنژاد، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولین، با اشاره به نگاه مثبت وزیر راه و شهرسازی به گروه های ویژه، به ویژه جامعه معلولین، خواستار پیگیری اجرای دقیق تکالیف قانونی همچون ارائه بلیت نیم بها و ایجاد پارکینگ های ویژه معلولین شد و بر تحقق شعار «یک ایستگاه برای همه» تأکید کرد.

در پایان این بازدید میدانی و با حضور نمایندگان جامعه معلولین کشور، فهرستی از اصلاحات فوری شامل نصب رمپ های استاندارد، سرویس های بهداشتی مناسب، علائم ویژه نابینایان، اتاق مادر و کودک، افزایش تعداد بالابرها و ایجاد جای پارک ویژه معلولین تدوین و مقرر شد در بازدید مجدد اواسط آبان ماه، گزارشی از روند اجرای این اصلاحات ارائه شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.