| کد خبر: 27283 |

◄ چرا از ریل‌باس تهران - کرج استقبال نشد

تین نیوز | علیرغم راه اندازی ریل باس ارم در مسیر تهران - کرج برای رفاه حال مسافران این مسیر، این قطارها با استقبال مواجه نشده است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس گفته های معاون مسافری راه‌آهن، متاسفانه از زمان راه‌اندازی ریل‌باس ارم تاکنون ضریب اشغال این قطارها تا حدی پایین و استقبال مردم از این قطارها زیاد نبوده است و مردم از ریل‌باس «ارم» که برای توسعه خدمات‌رسانی به هموطنان در شهرهای تهران و کرج و کاهش بار ترافیکی از چهارشنبه ۱۶ مهرماه در مسیر تهران – کرج راه‌اندازی شده بود، استقبال نکردند.

سید‌محمد راشدی معاون مسافری راه‌آهن گفته است در راستای کاهش ترافیک آزادراه تهران- کرج، استفاده بهینه از ظرفیت سیستم ریلی، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از افزایش بی‌رویه تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش سوانح رانندگی‌، قطار تهران- کرج با همکاری بخش‌خصوصی راه‌اندازی شد.

به گفته وی، قطعاً کاهش اشغال صندلی ناوگان برای بخش خصوصی موجب ضرر و زیان خواهد شد.

در این خصوص کارشناسان اعتقاد دارند که اطلاع رسانی بسیار ضعیف، ساعت حرکت نامناسب از کرج (۶صبح) دسترسی بسیار مشکل مسافرین کرج به ایستگاه راه آهن (نبودن خط اتوبوسرانی یا تاکسیرانی) عمده ترین دلایل عدم استقبال مردم از این قطار است.

شایان ذکر است قطار ریل‌باس «ارم» با ظرفیت 336 نفر روزانه 2 بار  به صورت رفت و برگشت در مسیر یاد شده تردد می کند و بلیت آن با قیمت 15000 ریال به روش آنلاین یعنی عرضه در مراکز فروش بلیت قطار ، اینترنتی و با صدور قبض در داخل قطار انجام می‌شود.

گفتنی است ریل باس‌های «ارم» بدون نیاز به لکوموتیو و به صورت خود کشش بوده و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه‌ شهرهای بزرگ استفاده می‌شود. سرعت مناسب، ایمنی بسیار خوب، آلـودگی کمتر محیط زیسـت و قابلیت جـابه‌جایی انبوه مسافر از دیگر مـزایای را‌ه‌اندازی ‏ ریل‌باس‌هاست.‏

لازم به ذکر است این قطار با مدت زمان سیر 45 دقیقه همه روزه ساعات‌ 6 صبح و 17:35 عصر از کرج حرکت کرده و ساعات 16:30 و 19:00 عصر هر روز از تهران مراجعت می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سامان 0 0

    شاید علاوه بر دلایلی که ذکر کردم، مدت زمان کمی باشد که این قطار راه اندازی شده است. واستقبال مسافرین مستلزم گذشت زمان میباشد. درضمن تاکنون هیچ اقدامی در مورد رفع موارد ذکرشده انجام نشده است.

  • 0 0

    مسیر پانزده دقیقه ای را یک ساعته رفتن آنهم از ایستگاه قطار شش صبح با ۱۵۰۰ تومان بلیط اینکه استقبال شود عجیب خواهد بود نه برعکس!