بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

دخل و تصرفی در صدور بارنامه نداریم/ تکذیب توقف واگن در شبکه ریلی

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن با تکذیب توقف واگن های باری در شبکه ریلی، گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد.

دخل و تصرفی در صدور بارنامه نداریم/ تکذیب توقف واگن در شبکه ریلی
تین نیوز |

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن با تکذیب توقف واگن های باری در شبکه ریلی، گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، عابدین هادی نژاد در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر توقف واگن های باری در شبکه ریلی با بیان اینکه هیچ واگنی در شبکه ریلی بابت صدور بارنامه متوقف نشده است، اظهار کرد: وقتی شرکتی باوجود اطلاع رسانی های گسترده، شارژ اعتبار خود را در سامانه صدور بارنامه انجام ندهد، بصورت اتوماتیک و مکانیزه، بارنامه برای آنها صادر نمی شود.

وی با بیان اینکه موضوع بسته شدن بارنامه صحت ندارد، افزود: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران دخل و تصرفی در صدور بارنامه ندارد و این موضوع به اطلاع شرکت های ریلی رسیده است.

وی ادامه داد: سامانه به صورت پیامکی از ۵ روز قبل از اتمام شارژ، میزان اعتبار هر شرکت را به آنها اعلام می کند و هر شرکت به میزانی که سامانه را شارژ کرده باشد می تواند بارنامه صادر کند.

مدیرکل بازرگانی داخلی شرکت راه آهن یادآور شد: اگر شرکتی دوره تنفس ۲ ماهه را درخواست کرده باشد در این دوره ۲ ماهه، مطالباتی از آنها درخواست نمی شود، اما پس از اتمام دو ماه، باید شارژ سامانه صدور بارنامه را پرداخت کند.

هادی نژاد با تاکید بر این که راه آهن همه گونه همکاری با شرکت های مالک واگن انجام می دهد تا این شرکت ها به بهترین نحو فعالیت خود را ادامه دهند، گفت: به شرکای تجاری خود این اجازه را داده ایم که اگر شرکتی بنا به دلایل مختلف، اعتبار خود را در سامانه مکانیزه بارنامه شارژ نکرد و سامانه امکان صدور بارنامه جدید را به او نداد، می تواند به سراغ دیگر شرکت های حمل و نقلی ریلی رفته و بین خود تفاهم نامه ای امضا کنند تا آن شرکت حمل کالا را انجام دهد. این تدبیر موجب شده که هیچ واگنی در شبکه متوقف نشود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    جناب هادی نژاد سلام
    اطلاعات غلط توسط باند سرقت و چپاول و یغما که دستش از رانت ها توسط تیم دکتر صالحی قطع شده به همه جا برای خراب کردن خدمات عناصر خدوم در جریان است این جریان کثیف به همه روش ها ی ناجوانمردانه دست می‌زند اینها باندی هستند که در سال 1392در راه آهن پخش شده و همچون سرطان لاعلاج خون راه آهن را می مکند

    • ناشناس

      از آقای هادی نژاد بعید بود زیر بار مصاحبه تحمیلی از سوی مقامات بالاتر برود که متاسفانه ایشان هم رفت.
      خوب نیست آزادگی را معامله کنیم.
      قطعا کار راه آهن غیرقانونی است چرا که نچرخیدن چرخ واگن تحت عنوان هر بهانه یا دلیلی غیر از ایمنی ، خیانت به اقتصاد کشور است. قانونگذار حکیم بوده و این تخریب اقتصادی را میفهمیده و بهمین دلیل هم قانون را طوری نوشته اند که جلوی رفتار مخرب اقتصاد را بگیرند اما خب الان راه آهن دست میعاد صالحی است و چون ایشان خودی حساب میشود، حسابش از غیرخودی ها جداست.
      بقول یکی از مدیران معروف صنعت ریلی، نظام یک اسباب بازی به نام راه آهن داشته و داده است دست فرزند خردسال عزیز کرده اش و اگر این اسباب بازی خراب بشود هم فدای سرش

  • ناشناس پاسخ

    کشور شده مسخره این کودک ها

    خب مرد حسابی مگر کسی گفته شما می آیی روی ریل میخوابی و مانع حرکت واگن‌ها میشوی؟
    چه با نرم افزار ، چه با امور مالی ، چه با سامانه چه بی سامانه ...
    شما ها دارید جلوی حرکت واگن‌ها را میگیرید و این خلاف قانون است

  • hamid پاسخ

    راه آهن به طور کاملا سیستماتیک از طریق عدم امکان صدور بارنامه برای شرکت های ریلی بدهکار مانع از سیر حدود 15000 واگن در دی ماه شده است.
    عموما عدم توانایی شرکت های بخش خصوصی در پرداخت حق دسترسی به واسطه بدقولی صاحبین بار و شرکت های معدنی و فولادی و سیمانی بوده که مالکین واگن را با چنین وضع مصیبت باری مواجه کرده است.
    راه آهن طبق قانون حق دسترسی حق ندارد مانع از سیر واگن ها بشود که متاسفانه مدیرعامل محترم راه آهن در این خصوص به قوانین بی توجه و در حال فرار رو به جلو هستند.