| کد خبر: 265661 |

راه‌ آهن ایران برای دو سال نایب رئیس اول مجمع منطقه‌ ای راه‌ آهن‌ های خاورمیانه شد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME مجددا برای مدت دو سال نایب رئیس اول مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه انتخاب شد.

تین نیوز

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME مجددا برای مدت دو سال نایب رئیس اول مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه انتخاب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سی و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه UIC RAME با مشارکت شعبانی، عضو هیئت مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران و مرتضی جعفری، معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن جمهوری اسلامی ایران به صورت مجازی و دیگر کشورهای عضو همچون ترکیه، عربستان، امارات و… در تاریخ ۲۳ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این نشست که فرانسوا داون، مدیرکل اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC)، حسن پزوک، رئیس RAME و مدیرعامل راه آهن ترکیه، احسان شعبانی و مرتضی جعفری به عنوان نمایندگان محترم راه آهن جمهوری اسلامی ایران، طارق العقیل، معاون مدیر عامل عربستان در امور کنترل و برنامه ریزی استراتژیک، مارک گیگون، مدیر دپارتمان مسافری UIC و هماهنگ کننده خاورمیانه، آقای زاهی خلیل، مدیر عامل حجاز اردن، و دیگر مدیران و دست اندرکاران حوزه ریلی حضور (فیزیکی یا مجازی) داشتند، به موضوعات مختلفی از جمله موضوعات مالی و بودجه این مجمع و فعالیت های اخیر دفتر منطقهای خاورمیانه UIC، بررسی فعالیت های مرکز آموزش ریلی راه آهن های خاورمیانه، فعالیت های رویداد COP۲۸ در دوبی، فعالیت های کارگروه بار، پروژهای این منطقه شامل شرایط سخت آب و هوایی، الزامات کاری برای سیستم های گرمایش، تهویه و تهوع مطبوع، خطرات هیدروژنی، توسعه شبکه تخصصی امنیت، ایمنی، سیستم ارتباطات موبایل در آینده برای ارزیابی نیازهای ارتباطات دوربرد رادیویی در خاورمیانه و… پرداخته شد.

همچنین مجددا برای مدت دو سال راه آهن ترکیه به عنوان رئیس، راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس اول و راه آهن عربستان به عنوان نایب رئیس دوم مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه انتخاب شدند.

شعبانی در این نشست، ضمن ابراز تاسف بابت جنگ ظالمانه و ناعادلانه جاری در منطقه خاورمیانه، تأکید نمود: گفتمان ترانزیت و اتصال ریلی به همسایگان جزو برنامه های اولویت دار دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد؛ خوشبختانه افق هایِ جدیدی در روابط دوستانه بین کشور ما و هسایگان ما شکل گرفته است و هم اکنون پروژه های خوبی برای گسترش حمل و نقل ریلی با همسایگان هم در حوزه زیرساخت و هم در حوزه حمل و نقل بین المللی ریلی داریم. ما پروژه های مشترک با همسایگانمان را با جدیت دنبال می کنیم. با توجه به وجود مشترکات زیاد بین ملت های ما و نظر به اینکه خاورمیانه گهواره ای از اولین تمدن ها در جهان است، گسترش همکاریهای ما هم به رشد ارتباط بین ملت ها و هم تقویت اقتصاد ما کمک خواهد کرد و در این بین استفاده از ظرفیت UIC می تواند به ما در داشتن راه آهن های سریع، ایمن و پیشرفته کمک شایانی کند.

همچنین در ارائه گزارش پروژه های جدید بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مهندس جعفری، به پروژه های مهم ریلی همچون ساخت خط رشت –آستارا، اتصال جدید ایران به ترکیه از مسیر چشمه ثریا و اتصال آن به شبکه ریلی ترکیه در کارس، راه آهن چابهار-زاهدان و احداث خط ریلی نرمال در مسیر زاهدان تا میرجاوه در مرز پاکستان و توسعه مراکز مهم لجستیکی سرخس و اینچه برون اشاره نمودند. ایشان همچنین ضمن برشمردن آمار ناوگان ریلی راه آهن ایران و همکاری با کشورها و سازمانهای بین المللی، تلاشهای اخیر راه آهن ج. ا. ا. در راستای کاربرد انرژی نوین با احداث نیروگاه های خورشیدی در قم، طبس، کرمان و اصفهان، همچنین تدوین سند دیجیتال راه آهن با همکاری سازمانهای بین المللی و همکاری با راه آهن های ترکیه و روسیه برای تبادل الکترونی داده ها را خاطر نشان کردند.

گفتنی است جلسه هیأت اجرایی و یکصد و سومین مجمع عمومی اتحادیه بین المللی راه آهن ها (UIC) در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ آذر ماه در دفتر مرکزی UIC در شهر پاریس برگزار شد و سی و دومین اجلاس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه نیز همزمان با روز اول این اجلاس روز پنجشنبه در دفتر مرکزی UIC برگزار گردید که راه آهن جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس مجمع منطقه ای راه آهن های خاورمیانه و عضو هیأت اجرایی UIC به صورت مجازی مشارکتی فعال در این رویداد مهم بین المللی داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خسته نباشید و خداقوت