| کد خبر ۲۶۱۱۱۴
کپی شد

گزارش فعالیت دولت چهاردهم در یکسال گذشته: نوسازی و توسعه ناوگان ریلی

در سال نخست فعالیت دولت چهاردهم، توسعه حمل و نقل ریلی و ناوگان مسافری و باری با شروع به کار ۲۷ لکوموتیو نو و بازسازی شده به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

گزارش فعالیت دولت چهاردهم در یکسال گذشته: نوسازی و توسعه ناوگان ریلی
تین نیوز |

حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار نقش کلیدی در کاهش مصرف انرژی، کاهش آلاینده ها، افزایش ایمنی جابه جایی و تقویت ترانزیت بین المللی دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسناد بالادستی کشور از جمله برنامه هفتم پیشرفت و سند چشم انداز حمل و نقل، بر افزایش سهم ریل در جابه جایی بار و مسافر، توسعه خطوط جدید، نوسازی ناوگان و تکمیل کریدورهای ریلی تاکید دارند.

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سال اجرای برنامه، پروژه های متعددی را در زمینه احداث خطوط جدید، دوخطه سازی، برقی سازی، نوسازی واگن ها و لکوموتیوها و توسعه ایستگاه های مسافری و باری اجرا کرده اند. این اقدامات ضمن بهبود ظرفیت شبکه ریلی، موجب ارتقای کیفیت خدمات مسافری و افزایش سهم ریل در حمل بار داخلی و ترانزیتی شده است.

در سال نخست فعالیت دولت چهاردهم، توسعه حمل و نقل ریلی و ناوگان مسافری و باری با شروع به کار ۲۷ لکوموتیو نو و بازسازی شده به ارزش ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

همچنین خرید و بازسازی ۷۳ سالن مسافری به ارزش یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان و خرید ۴۹۰ دستگاه واگن باری جدید به ارزش ۲ هزار میلیارد تومان اجرایی شد.

توسعه و تکمیل خطوط ریلی جدید

برپایه این گزارش، بهره برداری از ۲۹ کیلومتر مسیر سالار - شادمهر به ارزش ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان، انجام زیرسازی ۱۴۷ کیلومتر خط ریلی جدید به ارزش ۱۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، انجام روسازی ۱۱۱ کیلومتر خط ریلی جدید به ارزش پنج هزار میلیارد تومان، ساخت ساختمان های ایستگاه های راه آهن به مساحت ۹ هزار و ۹۳۶ متر مربع و احداث خطوط صنعتی و تجاری به طول ۳۱ کیلومتر به ارزش سه هزار میلیارد تومان، اجرایی شد.

افزایش ظرفیت شبکه با دوخطه سازی و بهسازی

برپایه این گزارش، دو خطه سازی ۱۰۷ کیلومتر مسیر موجود در محورهای پرتردد به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، بهسازی بیش از ۱۳۰ کیلومتر مسیر شریانی ریلی به ارزش یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، بازسازی پل ها، تونل ها و ابنیه فنی با هدف ارتقای ایمنی و عمر بهره برداری، بهسازی و بازسازی خطوط شبکه ریلی به طول ۱۳۰ کیلومتر به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و بهسازی و نوسازی سیستم علائم الکتریکی برای ۱۴ ایستگاه به ارزش ۱۲۶ میلیارد تومان اجرایی شد.

توسعه ایستگاه ها و پایانه های باری و مسافری

در یک سال خدمات دولت چهاردهم، ارتقای پایانه های بار ریلی در بنادر امام خمینی (ره)، رجایی و امیرآباد، بهسازی ایستگاه های مسافری پرتردد شامل تهران مشهد، تبریز و شیراز، تجهیز پایانه های مرزی به سامانه های مدرن تخلیه و بارگیری و بهسازی و روکش آسفالت پایانه های مرزی به انجام رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • ناشناس پاسخ

    بیش باد....