بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

انتقال رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با ریل باس

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن از راه‌ اندازی خط مستقیم ریلی از خرمشهر به شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: جا به‌ جایی به صورت رایگان و شبانه‌ روزی انجام می‌ شود.

انتقال رایگان زائران اربعین از خرمشهر به شلمچه با ریل باس
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن از راه‌ اندازی خط مستقیم ریلی از خرمشهر به شلمچه برای ارائه خدمات به زائران اربعین خبر داد و گفت: جا به‌ جایی به صورت رایگان و شبانه‌ روزی انجام می‌ شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید میعاد صالحی مدیر عامل شرکت راه‌ آهن در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز دوشنبه ۱۶ مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، به تشریح اقدامات انجام شده درحوزه حمل‌ونقل ریلی برای ایام اربعین پرداخت و گفت: در سال گذشته هم تلاش شد با افزایش ۳ برابری ظرفیت نسبت به ایام معمول تابستان به زائران اربعین خدمات رسانی کنیم و با توجه به افزایش زمان اربعین از یکم تا ۲۵ صفر بنا شد بیش از ۶۰۰ هزار نفر صندلی در مسیرهای منتهی به خرمشهر در نظر گرفته شود.

مدیر عامل شرکت راه‌ آهن خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری بیش از ۶۰۰ هزار زائر می‌توانند با قطار به خرمشهر، شلمچه و کرمانشاه عزیمت کنند.

صالحی با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در قیمت بلیت قطارهای اربعین نسبت به ایام عادی تابستان نخواهیم داشت، گفت: بلیت قطارهای اربعین با قیمت کمتر از ۴۰۰ هزار تومان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به بازسازی و بهسازی و ایجاد خطوط منتهی به پایانه مرزی شلمچه نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مسیر تهران_خرمشهر و تهران_ شلمچه وجود داشت اما مسیر مستقیم ریلی خرمشهر به شلمچه وجود نداشت و امسال با تمهیدات در نظر گرفته شده و مصوبه قرارگاه اربعین، سوزن بندی و ریل‌ گذاری خط جدید از مسیر خرمشهر به شلمچه به طول ۵ کیلومتر انجام شد تا در این مسیر ریل باس به صورت ۲۴ ساعته و رایگان از خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه حرکت کند.

صالحی خاطر نشان کرد: هر سیر یک ربع تا ۲۰ دقیقه زمان می‌برد و با این مسیر ریلی جدید که امسال ایجاد شده ظرفیت این خط ۲.۵ برابر خواهد شد.

وی ادامه داد: طی دو روز گذشته ۱۲۰ کانتینر خالی را از بندر خرمشهر به نقطه صفر مرزی شلمچه منتقل کردیم تا عبور و مرور راحت تر شود و سالن‌های ایستگاه‌های اهواز و خرمشهر را به میزان ۵۰ درصد توسعه دادیم.

مدیرعامل شرکت راه‌ آهن با بیان اینکه تلاش شده ایستگاه‌های مبدا و مقصد بتوانند سرویس رسانی بهتری داشته باشند، افزود: با همکاری وزارت کشور مسیر ترکیبی مشهد_ کرمانشاه را تا مرز خسروی ایجاد می‌کنیم تا از کرمانشاه تا مرز خسروی اتوبوس‌هایی برای جا به‌ جایی فراهم شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    باسلام
    از شما بابت زحمات و برنامه ریزی هائی که می کنید ممنونیم جناب صالحی فقط سوال اینجا است که شما که صاحب قطارهای مسافری نیستید وقطارهای مسافری خصوصی وصاحب دارد حالا با این شرایط که شما می فرمائی هزینه خالی برگشتن های قطارها را چه کسی می پردازد ویا هزینه تغییر برنامه قطارها را چه کسی می پردازد اگر ممکن است در این خصوص توضیح دهید به هر حال شما وظیفه بستر سازی دارید وحق حاکمیتی برای بستر سازی را دارید حق ندارید به بخش خصوصی امر کنید که واگن مسافری خود را کجا به کار گیرد.

  • ناشناس پاسخ

    922 قطار از کل قطارهای دوران معمول تابستان را حذف کردند. 350 هزار بلیت از سفرهای تابستان حذف شد. حالا می آیند آن را برمیگردانند به همان وضع سابق خودش، طبیعتا از نظر ریاضی، 3 برابر هم می شود!!!

    بیچاره مردم که گیر چه مدیران خودنمایی افتاده اند. دستاوردسازی از هیچ! حرکت بدون توپ!
    مردم را دو ماه در تابستان زجر بدهید و قطارها را بخوابانید، بعد در ایام اربعین همانها را راه اندازی کنید و بگویید 3 برابر کردیم! مرحبا میعاد خان صالحی !

    • ناشناس

      شما فقط نق بزن!! خیلی خیلی تابلو