| کد خبر: 25428 |

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور عنوان کرد:

◄ توسعه همکاری بین سازمان گردشگری و شرکت رجا

تین نیوز | معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در تعاملاتی که با وزارت راه و شهرسازی داریم نوعی همکاری و تعامل با راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفته است.

مرتضی رحمانی موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص تعامل دو سازمان گردشگری با راه آهن به تین نیوز گفت: همانگونه که مستحضرید حمل و نقل یکی از اجزای اصلی بسته سفر گردشگران محسوب می گردد. در واقع زمانی که  گردشگر در حال جابجایی و استفاده از امکانات حمل و نقل است، بخشی از سفر خود را می گذراند. بر این اساس انتظار مسئولین و برنامه ریزان و سیاست گذاران گردشگری، برآورده نمودن دغدغه های گردشگران و تامین یک مسافرت ایمن و راحت برای آنان است لذابه طور کلان در تعاملاتی که با وزارت راه و شهرسازی داریم نوعی همکاری و تعامل با راه آهن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کشور عنوان کرد: به صورت موردی هم برخی پروژه های مشترک با حمل و نقل ریلی داریم به طور مثال ورود توریست های خارجی با قطار از مرز رازی که در حال پیگیری و اجرا است.

مرتضی رحمانی موحد در خصوص تعامل با شرکت های خصوصی حمل و نقل ریلی ابراز داشت: نظر به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی در ابعاد زیرساختی و خدمات و امکانات به حدی رسیده که اکنون ظرفیت مناسبی برای بهره گیری در توسعه توریسم در ابعاد داخلی و خارجی فراهم شده است، نیاز به برقراری ارتباط با بخش دولتی و خصوصی فعال در این نوع حمل و نقل احساس می شود.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر بیشترین تمرکز را در برقراری ارتباط و تعامل  مدیران دولتی و بخش خصوصی در امر حمل و نقل داریم و با برنامه ریزی توسط دولت و بخش خصوصی امیدواریم در راستای توسعه این دو صنعت اتفاقات خوبی صورت پذیرد.

وی ابراز داشت: در این رابطه مذاکرات خوبی با شرکت رجا داشته ایم که امیدواریم با توسعه همکاری ها و استفاده از ایده ها و ابتکارات نو بتوانیم از ظرفیت های یکدیگر برای توسعه گردشگری استفاده نماییم.

شایان ذکر است گروهی از گردشگران اروپایی با هدف بازدید از شیراز به ایران سفر کردند، سفری که برخلاف عادت مرسوم، این بار با قطار انجام می‌شود و این تور گردشگری بناست ضمن معرفی کردن شهرهای مختلف ایران به اروپایی‌ها، زیرساخت‌های راهی کشور را نیز در سطحی فراقاره‌ای به نمایش گذارد.

گفتنی است با پیگیری مقدمات لازم و هماهنگی‌های بین المللی قطار حامل گردشگران اروپایی هفتم مهرماه از مرز رازی وارد خاک ایران شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.