| کد خبر: 244843 |

◄ وضعیت قرمز حمل بار ریلی/ خطر کاهش قابل ملاحظه سهم حمل و نقل ریلی

کارشناسان حمل و نقل ریلی معتقدند اگر تا پایان سال همین روند ادامه پیدا کند میزان سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار زمینی کشور به حدود 9.8 درصد می رسد که پایین ترین سهم پس از انقلاب است.

تین نیوز

آمار سه ماهه حمل بار بیانگر افت شدید حمل بار ریلی طی دو سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز، بر اساس جدول مربوط به سه ماهه اول امسال، مجموع تن کیلومتر خالص حمل بار ریلی داخلی و ترانزیتی، رقمی معادل 7.649.000 هزار تن کیلومتر بوده که این رقم در مدت مشابه سال 1400 رقمی معادل 8.866.000 هزار تن کیلومتر بوده است.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به عملکرد حمل و نقل ریلی مسافری در سه ماهه نخست امسال

کارشناسان حمل و نقل ریلی معتقدند اگر تا پایان سال همین روند ادامه پیدا کند میزان سهم حمل و نقل ریلی در جابجایی بار زمینی کشور به حدود 9.8 درصد می رسد که پایین ترین سهم پس از انقلاب است.

پایین ترین سهم قبلا مربوط به سال 1392 با مقدار 10.2 درصد بوده است که تا سال 97 به 13.8 درصد رسیده بود.

جدول

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. نکته: تن کیلومتر بار ترانزیت حمل شده در پنج سال اخیر هیچ گاه به ده درصد بار داخلی نرسیده است.
    این در حالی ست که در آمد حمل هر تن بار ترانزیت نزدیک پنج برابر حمل بار داخلی ست.

  • سارا 0 0

    تا زمانی که کرا یه حمل ونقل جاده ای افزایش شدید پیدا نکند صاحبان کالا رغبتی به استفاده و سرمایه گذاری در بخش حمل‌ونقل ریلی پیدا نخواهند کرد. دو دهه قبل شرکت‌های اروپایی و آمریکایی با تجربه نفت صد دلاری بود که به سمت استفاده از انرژی های جایگزین سوق داده شدند.اگر این شرکت‌ها به یک باره نفت صد دلاری را تجربه نمی‌کردند هیچ گاه درصدد استفاده از فکر و اندیشه های نو وسرمایه‌گذاری برای رهایی از نفت برنمیآمدند.یک جهش عظیم در کرایه‌های بخش حمل‌ونقل جاده‌ ای باعث خواهد شد که صنایع و بخش خصوصی برای رهایی از پرداخت کرایه‌های بالا به حمل‌ونقل جاده ای رو به سرمایه‌گذاری و گسترش حمل‌ونقل ریلی با سرمایه‌گذاری شخصی بیاورند.