| کد خبر: 24402 |

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ کاهش حق دسترسی به جای پرداخت یارانه؛ خواسته بخش خصوصی حمل‌ونقل ریلی

تین نیوز| دبیر  انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته  گفت: بخش خصوصی تا به یقین نرسد که سرمایه گذاری برایش توجیه دارد وارد سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل نمی شود.

غلامحسین عبداللهی سروی در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز با اشاره به اینکه یکی از وظایف انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن، کاهش عمر ناوگان است، اظهار کرد: دولت باید اقداماتی کند تا نوسازی برای بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی افزود: بخش خصوصی تا به یقین نرسد که سرمایه گذاری برایش توجیه دارد، به سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ورود نمی کند.

دبیر انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته ابراز داشت: در حالی که شرکت های حمل و نقل ریلی حق دسترسی حدودا 45 تا 50 در صدی پرداخت می کنند حق دسترسی در حمل و نقل جاده ای، پنج در صد است.

عبداللهی با بیان اینکه تخصیص بودجه حاصل از صرفه جویی حامل های انرژی به شرکت های حمل و نقلی کار خوبی است، بیان داشت: بخش خصوصی یارانه نمی خواهد، بهتر است در عوض، دولت حق دسترسی را از بودجه حاصل از این صرفه جویی کاهش دهد.

گفتنی است؛ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پیش از این اعلام کرده بود با بخش‌های مختلف از جمله حمل و نقل عمومی و راه آهن توافق‌هایی انجام شده که بر اساس آن ارزش انرژی صرفه جویی شده در این بخش‌ها به ازای هر مسافر و بار به بخش مربوطه پرداخت شود.

حمل و نقل ریلی در سال گذشته، سه هزار و 300 میلیارد تومان از محل صرفه جویی در مصرف سوخت برای دولت سود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.