| کد خبر: 240909 |

مدیرعامل راه آهن:

◄ توسعه همکاری ریلی ایران و عراق را دنبال می کنیم

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: این شرکت به دنبال توسعه همکاری با عراق در زمینه حمل و نقل ریلی است.

تین نیوز

 میعاد صالحی که به بغداد سفر کرده است امروز ( سه شنبه ) در نشست با همتای عراقی خود افزود: جمهوری اسلامی ایران به دنبال همکاری جدی با کشور عراق برای افزایش حمل و نقل مسافر و کالا از طریق خطوط ریلی است که تحقق آن موجب درآمد بیشتر دو کشور و ارتقای نقش آنها در منطقه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، در این نشست که در ساختمان شرکت راه آهن عراق برگزار شد، طرفین درباره جنبه های فنی توسعه همکاری های ریلی تبادل نظر کردند و اجرای برخی از پروژه های پیشنهادی سرمایه گذاری بر اساس قانون سازمان سرمایه گذاری عراق و همکاری دو جانبه برای انجام اقدامات اساسی و طرح مسائل مهم به مقامات بلندپایه دو کشور به منظور اتخاذ تصمیمات مقتضی بر اساس ضوابط و اصول که خواسته های دو طرف را تامین کند، را مورد بررسی قرار دادند.

« طالب جواد کاظم » مدیر کل راه آهن عراق گفت: سفر مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت طرف عراقی در راستای دستورات « ناصر حسین بندر الشبلی » وزیر حمل و نقل برای ارتقای همکاری با کشورهای همسایه در بخش حمل و نقل، انجام شده است.

مدیرکل راه آهن عراق اظهار داشت: طرف ایرانی در حال بررسی عمیق برخی از پروژه های سرمایه گذاری که آرزوهای دو کشور را در آینده برآورده می کند، است و تلاش می کند تا نقش راه آهن عراق در منطقه را به عنوان حلقه اتصال اروپا و آسیا فعال کند.

وی افزود: طرف ایرانی همچنین ضمن تشویق کشورهای منطقه به همکاری های اقتصادی در جهت تامین منافع کشورهای منطقه از فعال کردن عملیات مبادلات تجاری و کالا پس از بازسازی خط ریلی بغداد - موصل حمایت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 0 0

    از آقای میعاد صالحی برای پیگیری ساخت راه آهن شلمچه به بصره تشکر میکنم. آرزوی موفقیت برای آقای صالحی .

  • ناشناس 0 0

    تعدادزایران کربلامعلی +زایران سوریه+زایران خانه خداومدینه مزتوانندازراه اهن عراق استفاده کنند+بارترانزیت شرق بغرب وبندرلادقیه سوریه صادرات وواردات اروپا