| کد خبر: 240890 |

◄ 5 مدیر برجسته راه آهن به روایت پرویز عالیوند

پرویز عالیوند معاون اسبق راه آهن و یکی از افراد متخصص در حوزه ریلی است که به عنوان یکی از افراد فعال در این حوزه شناخته می شود.

تین نیوز

پرویز عالیوند معاون اسبق راه آهن و متخصص در حوزه ریلی است که به عنوان یکی از افراد فعال در این حوزه شناخته می شود.

به گزارش تین نیوز، عالیوند در سال 1337 به استخدام راه ­آهن درآمد. یک دوره کارآموزی سه ساله را در امور تعمیرات لکوموتیو، واگن و لکوموتیورانی در اندیمشک گذراند و پس از آن متصدی دپوی اندیمشک شد و سپس مسئولیت دپوی کاشان را به عهده گرفت و در نهایت  طی37 سال خدمت در بخش دولتی تا سمت معاونت راه ­آهن جمهوری اسلامی ایران پیش رفت و در سال 1375 بازنشسته شد.

وی به مدت دو سال در رجاء مشاور بود. بعد از آن به دعوت صندوق پس انداز کارکنان راه آهن  به آن موسسه رفت و به سمت مدیر عامل شرکت راه آهن حمل و نقل، که متعلق به صندوق پس انداز کارکنان بود، منصوب شد. سپس، شرکت راه آهن کشش از اول سال 1393 زیرمجموعه موسسه صندوق پس انداز شرکت راه آهن و حمل و نقل تشکیل گردید و او مدیر عامل آن شرکت شد و تا اواسط سال 1394 در آن شرکت مسئولیت داشت و همکاری من با صندوق پس انداز قطع شد و به مدت شش ماه 6 ماه مشاور ریلی شرکت صنعتی - معدنی گل گهر بود و از اول سال 1395 در شرکت خصوصی راهیان عصردایا سمت ریاست هیئت مدیره را به عهده گرفت.

 مدیران عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای

مدیران عامل و روسای راه آهن در 25 سال گذشته

با توجه تجربه طولانی مدت این پیشکسوت ریلی، تین نیوز نظر وی را در مورد مدیران عامل راه آهن در طی سال های گذشته، جویا شد که وی به پنج مدیر برجسته راه آهن اشاره کرد.

عالیوند در ابتدا پرویز آوینی را نام برد و اضافه کرد که مدیر باتجربه و مقتدری در راه آهن بود. اداره کننده خیلی خوبی بود و راه آهنی ها خیلی به او اعتقاد داشتند. در فرهنگ راه آهن برای آدم های باتجربه و مقتدر احترام خاصی قائلند. (هیئت وزیران در جلسه مورخ 3 /11 /49 بنا به پیشنهاد شماره 39027 مورخ 21 /10 /49 وزارت راه تصویب کرد پرویز آوینی برای مدت سه سال به سمت رئیس کل راه آهن دولتی ایران منصوب شود.)

وی سپس به حمید موسویان اشاره کرد و افزود با توجه به کارهایی که انجام داده بود جزو مدیران شاخص بود. (در سال ۱۳۵۳ حمید موسویان به سمت رئیس کل راه‌ آهن منصوب شد، وی کارهای زیادی را در امور فنی و رفاهی پرسنل در راه‌ آهن انجام داد که ظرف ۱۵ ماه ریاست او در راه‌ آهن قابل ستودن و غیر قابل مقایسه با دیگر مسئولان راه‌ آهن بود)

این کارشناس ریلی  پس از آن، از ابوالحسن خاموشی یاد کرد و افزود ایشان با توجه به زمان اندکی که در راه آهن مدیر بود اقدامات بسیاری انجام داد. (1362 تا 1364)

عالیوند در ادامه از صادق افشار نام برد و ایشان را با توجه به قدمت و پروژه  دوخطه کردن تهران – مشهد در این دسته بندی قرار داد. همچنین اضافه کرد که افشار شخصیتی خاص و مدیری علاقمند بود.

(صادق افشار در تاریخ 15/09/1366 به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سهامی راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین گردد.)

وی سپس محمد سعید نژاد را نام برد و افزود بعلت توسعه خصوصی سازی جزو مدیران برجسته راه آهن به شمار می رود. (1380 تا 1386)

به گفته عالیوند، این پنج نفر جزو برجسته ترین مدیران راه آهن بودند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 2 0

    سعید نژاد با خصوصی سازی کمر راه آهن رو شکست مدیر برجسته