| کد خبر: 215662 |

راه‌های توسعه همکاری‌های ریلی بین ایران و هند بررسی شد

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی و سفیر هند در تهران، راه‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین دو کشور به ویژه بخش ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

تین نیوز

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی و سفیر هند در تهران، راه‌های توسعه همکاری‌های حمل و نقل بین دو کشور به ویژه بخش ریلی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در دیدار با سفیر هند در تهران، اظهار داشت: روابط ایران و هند سابقه طولانی دارد و تاکنون مذاکرات دو کشور در زمینه توسعه ترانزیت و حمل ونقل ترکیبی در منطقه، بسیار رضایت بخش بوده است.

سعید رسولی تصریح کرد: هم اکنون مقدمات لازم برای فعال شدن همکاری‌های دو کشور در کریدور بین المللی شرق – غرب دریای خزر و شمال – جنوب فراهم شده است و این فرصت و مزیت خوبی برای کاهش هزینه های حمل و نقل کالا در این مسیرهای ریلی در منطقه است.

معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به ۲ بند برنامه ششم توسعه مبنی بر توسعه حمل ونقل ریلی در ایران اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب در بندهای ۲۴ و ۲۵ برنامه ششم توسعه، بر مزیت‌های توسعه حمل ونقل ریلی کشور تاکید کرده اند که نشان می دهد که توسعه حمل ونقل ریلی در ایران تعطیل بردار نیست.

رسولی بر توسعه همه جانبه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و هند تاکید کرد و گفت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل دارد با راه آهن هند در زمینه حمل ونقل کالا در منطقه و کریدورهای بین المللی همکاری کند.

مدیرعامل راه آهن ازبرگزاری اجلاس پنج جانبه بین ایران، هند، روسیه، اوکراین و جمهوری آذربایجان در هفتم مرداد ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در این اجلاس پنج جانبه، راه‌های توسعه همکاری‌های پنج کشور یاد شده در حوزه های مختلف حمل ونقل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رسولی یادآورشد: شورای عالی ترابری کشور مصوب کرده که ۱۸ مرکز و دهکده لجستیکی برای حمل ونقل ریلی راه اندازی شود و اگر کشوری در این زمینه تمایل به سرمایه گذاری داشته باشد، ما آمادگی کامل داریم از این سرمایه گذاری‌ها حمایت کنیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: با توجه به سابقه همکاری‌های دو کشور و پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، ایران و هند مصمم هستند در زمینه حمل و نقل ریلی و به خصوص راه آهن زاهدان – چابهار به همکاری‌های خود ادامه دهند زیرا توسعه همکاری‌های دو کشور در این بخش تضمین‌کننده توسعه همه جانبه مناسبات ایران و هند است.

تمایل هند برای توسعه همکاری‌ها در بخش حمل و نقل

«گدام درمندرا» سفیر هند در تهران نیز در این دیدار یادآورشد: تاکنون «نارندرا مودی» نخست وزیر هند چهار بار با رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرده است و این نشان می دهد که رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه بین ایران و هند بسیار مصمم هستند.

گدام درمندرا افزود: هند به توسعه مناسبات خود با ایران اهمیت زیادی قایل است و هدف ما این است که روابط خود را به خصوص در زمینه تکمیل زیرساخت های حمل ونقل با ایران حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه امسال هفتادمین سالگرد امضای تفاهم نامه دوستی بین ایران و هند است، گفت: ما به سرانجام رسیدن همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های زیربنایی تاکید داریم و خوشبختانه آغاز همکاری‌های ۱۸ ماهه هند در بندر چابهار تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته است.

سفیر هند در تهران به مزیت‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در منطقه و جنوب اقیانوس هند اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای تقویت تعاملات بین ایران و هند برای ما مهم است و راه اندازی دفاتر نمایندگی دو کشور در حوزه حمل ونقل، زمینه را برای حضور و فعالیت شرکت های هندی در ایران فراهم می کند.

درمندرا پیشنهاد کرد: برای توسعه همکاری‌های ریلی، هیاتی از ایران برای بررسی فنی وضعیت تولید واگن و لکوموتیو به هند سفر کند و در مقابل، هیاتی نیز از هند به ایران بیایند تا مدیران دو کشور از آخرین وضعیت تولید ناوگان حمل و نقل ریلی برای آغاز همکاری‌های فنی مطلع شوند.

هیات هندی در پایان این دیدار از مرکز جهادی پیشرفت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بازدید و در جریان آخرین فعالیت های فنی و تخصصی این مرکز برای توسعه حمل ونقل ریلی ایران قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.