| کد خبر: 212006 |

آمادگی راه آهن برای ایجاد خطوط فرعی در شهر صنعتی رشت

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: راه آهن آمادگی دارد برای کاهش هزینه های حمل و نقل ترکیبی به صورت مشارکتی نسبت به ایجاد خطوط فرعی و آنتنی درون شهر صنعتی رشت اقدام کند.

تین نیوز

مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: راه آهن آمادگی دارد برای کاهش هزینه های حمل و نقل ترکیبی به صورت مشارکتی نسبت به ایجاد خطوط فرعی و آنتنی درون شهر صنعتی رشت اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲، غلامحسین ولدی در جلسه با مدیرعامل و صاحبان صنایع شهر صنعتی رشت اظهار داشت: ایجاد خطوط فرعی با مشارکت بخش خصوصی به گونه ای است که سرمایه گذار هزینه تملک اراضی و زیر سازی و راه آهن انجام امور روسازی را به عهده می گیرد.

وی افزود: در وهله نخست ما مشاورانی به مدیریت شهر صنعتی معرفی می کنیم تا نسبت به پیاده سازی یک طرح اقتصادی و کاربردی اقدام لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت ناوگان ریلی نسبت به جاده یک هفتم است، بیان کرد: اگر بخواهیم از محیط‌زیستمان حفاظت کنیم باید به سوی انتقال بار از جاده به سمت ریل گام های جدی برداریم.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ تاکید کرد: تجار، صاحبان صنایع و کالا در خصوص جذب واگن و مذاکره با مالکان واگن دغدغه ای نداشته باشند.

وی ضمن اشاره به اینکه حمل کالا به صورت رفت و برگشتی برای صنایع مقرون به صرفه است، ادامه داد: تمام دغدغه ما کاهش قیمت تمام شده حمل ریلی کالا برای صاحبان کالاست.

ولدی تصریح کرد: اداره کل راه آهن شمال ۲ در زمینه جابه جایی بار تعامل خوبی با صنایع فولاد، فراورده های چوب، تولیدی های دام و طیور و شرکت های راه سازی داشته، به طوری که محصولات و مواد اولیه این صنایع در حال انتقال است.

وی خاطرنشان کرد: ایستگاه راه آهن رشت دارای ظرفیتی مناسب برای جذب بار از بنادر و پایانه های مرزی شمال کشور را دارد و می تواند به عنوان یک نقطه استراتژیک در زمینه جذب بارهای ترانزیتی با حمل و نقل ترکیبی نقش آفرینی کند.

 مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت : حمل و نقل ریلی مورد عنایت جدی مقام معظم رهبری و در راس برنامه دولتمردان است و از اولویت های توسعه به شمار می آید.

اولین محموله بار گیلان از طریق خط ریلی نیز نیمه اردیبهشت ماه سال گذشته  از مبدأ خوزستان به رشت رسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.