| کد خبر: 196727 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

◄ سوم مهرماه؛ آغاز پیش فروش بلیت اربعین

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز پیش‌فروش بلیت قطارهای اربعین از سوم مهرماه خبر داد.

تین نیوز

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن در نشست خبری صبح امروز (یکم مهرماه) با محوریت ظرفیت و برنامه های راه آهن برای اربعین حسینی برگزار شد، با تأکید بر آمادگی راه آهن در این ایام، عنوان کرد: پیش فروش قطارهای اربعین از چهارشنبه سوم مهرماه از طریق سایت و مراکز مجاز پیش بینی شده، آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، رسولی در ادامه اضافه کرد: برای اربعین، ۸۵۸ رام قطار با ظرفیت ۴۳۶ هزار صندلی تدارک دیده شده است که از ۱۵ تا ۳۰ مهرماه روزانه ۵۴ قطار در مسیرها تردد خواهند کرد.

 مدیرعامل راه آهن از افزایش 43 درصدی تعداد ناوگان به صورت روزانه خبر داد و افزود:  ظرفیت سال گذشته ۲۳۶ هزار نفر بود که در سال جاری با رشد ۴۷ درصدی این ظرفیت به ۴۳۶ هزار نفر افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در راستای ساماندهی مراسم اربعین مسیرهای جدید قم-خرمشهر، قم-کرمانشاه، تهران- همدان، اهواز -شلمچه، اصفهان- کرمانشاه پیش بینی شده اند.

وی با اشاره به توافق با طرف پاکستانی برای راه اندازی قطار زاهدان_خرمشهر توضیح داد: قطار رایگان خرمشهر-شلمچه نیز به صورت ۲۴ ساعته در ایام اربعین حسینی به مسافران سرویس خواهد داد.

رسولی تأکید کرد: در اربعین افزایش قیمتی در قیمت بلیت نخواهیم داشت و نرخ های مصوب رعایت خواهند شد.

مدیرعامل راه آهن در مورد قیمت بلیت قطارهای اربعین خاطرنشان کرد: بلیت قطارهای مشهد-خرمشهر ۴ تخته ۲۷۲ هزار تومان و ۶ تخته ۱۹۲ هزار تومان قیمت دارد و قیمت بلیت تهران-خرمشهر ۴ تخته ۱۵۲ هزار تومان است.

به گفته رسولی قیمت بلیت قطار تهران-کرمانشاه ۴ تخته ۹۰ هزار تومان و ۶ تخته آن و 60 هزار تومان است و از سوی دیگر قیمت بلیت قطار همدان_مشهد ۴ تخته را ۲۰۰ هزار تومان و قیمت بلیت قطار اتوبوسی تهران-همدان را ۴۷ هزار تومان است.

مدیرعامل راه آهن در مورد بررسی موضوعات و شکایات احتمالی مسافران گفت: در خصوص احقاق حقوق مصرف کنندگان نیز تماس از شهرستان ها با شماره 5149-021 به صورت شبانه روزی فعال است و مسافران می توانند با تماس موضوعات خود را مطرح کنند تا به صورت ویژه بررسی می شود.

 رسولی در مورد خدمات ایستگاهی نیز توضیح داد: کیفیت خدمات ایستگاهی به صورت کلی در طول سال رصد می شوند و موکب های خاص اربعین نیز طراحی شده اند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد راه اندازی قطار شلمچه-بصره اظهار امیدواری کرد که این قطار تا اربعین سال آینده راه اندازی شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.