| کد خبر: 184586 |

راه آهن گرگان - تهران همچنان مسدود است

در زمان حاضر تردد قطارهای کوپه ای از گرگان به تهران متوقف شده اما ریل باس حومه ای، روزی 2 نوبت مسافران را به سمت شیرگاه در استان مازندران جابه جا می کند.

تین نیوز

 مسوول روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال شرق 2 کشور گفت: خط ریلی گرگان - تهران بر اساس تصمیم سازمان مرکزی و برای رفع آبگرفتگی باقیمانده ناشی از سیل و با هدف حفظ ایمنی بیشتر همچنان بسته است اما تردد به صورت منطقه ای از مبدا استان گلستان جریان دارد.

به گزارش ایرنا، رحمت الله میرزاعلی اظهار داشت: در زمان حاضر تردد قطارهای کوپه ای از گرگان به تهران متوقف شده اما ریل باس حومه ای، روزی 2 نوبت مسافران را به سمت شیرگاه در استان مازندران جابه جا می کند.

به گفته وی، راه آهن سراسری گرگان - تهران خسارتی از حوادث و به خصوص سیلاب چند روز گذشته گلستان ندید اما آبگرفتگی با حجم زیاد محدوده زیادی از ریل را به زیر آب برده و غرقاب کرد.

وی همچنین به توقف حرکت قطار گرگان - اینچه برون در مرز ترکمنستان اشاره کرد و گفت: این خط آهن دچار آسیب نشده اما با تصمیم ستاد مدیریت بحران استان گلستان، حرکت آن برای مدت یک هفته متوقف شده است.

مسوول روابط عمومی راه آهن شمال شرق 2 کشور همچنین به انباشت حجم فراوان آب در حاشیه خط ریلی گرگان - اینچه برون در حوالی شهر آق قلا اشاره کرد و گفت: برای سرعت بخشی به تخلیه و هدایت سیلاب به خارج از شهر، چند کانال انتقال زیر این خط ریلی ایجاد شد تا انباشت آن به خط راه آهن آسیب وارد نکند.

میرزاعلی ادامه داد: به دلیل ارتفاع بالاتر خط ریلی گرگان - اینچه برون، حجم فراوانی از آب ناشی از سیل در قسمت شرقی این مسیر ریلی در آق قلا انباشته شده که ایجاد این کانال های انتقال آب و هدایت آب به سوی مراتع صوفیکم و اراضی زراعی غرب آق قلا، این مشکل را برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا بارندگی اخیر توام با طوفان خسارات زیادی در گلستان بر جای گذاشت و جان 2 کودک را در شهرهای کلاله و مینودشت گرفت.

از روز دوشنبه گذشته و با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از 300 میلمتر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.