| کد خبر: 180264 |

◄ بررسی پدافند غیرعامل در مناطق حاشیه‌نشین راه‌آهن اراک

مقاله پدافند غیرعامل در مناطق حاشیه‌نشین خطوط راه‌آهن شهر اراک می‌گوید: استقرار راه‌آهن در شهر اراک در کنار محله‌های فرودست و توسعه نامتوازن شهری در اراک باعث بروز مسائل و آسیب‌های شهری متعدد و به یک معنا ناامنی شهری شده است.

تین نیوز

مدیرکل و کارشناس راه‌آهن اراک در اولین همایش ملی پدافند غیرعامل مردم‌محور، مقاله خود درباره پدافند غیرعامل در مناطق حاشیه‌نشین راه‌آهن اراک را ارائه داد و این مقاله موردپذیرش قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، این مقاله با عنوان «پدافند غیرعامل در مناطق حاشیه‌نشین خطوط راه‌آهن شهر اراک» که توسط جلال‌الدین کوکنار و عباس خسروانی به رشته تحریر درآمده بود، در همایش ملی پدافند غیرعامل مردم‌محور که در شهر آستارا و به میزبانی استانداری گیلان برگزار شد، ارائه و موردپذیرش علمی قرار گرفت.

مدیرکل راه‌آهن غرب درباره مقاله خود گفت: راه‌آهن از ارکان اصلی سامانه حمل‌ونقل است و تاثیرات فراوانی بر دیگر بخش‌های اقتصادی، تجاری، نظامی، فرهنگی و اجتماعی دارد.

جلال‌الدین کوکنار ادامه داد: راه‌آهن در شهر اراک در کنار محله‌های فرودست و حاشیه‌نشین شهری مستقر شده است و توسعه نامتوازن شهری در اراک باعث بروز مسائل و آسیب‌های شهری متعدد و به یک معنا ناامنی شهری شده است که تهدیدکننده امنیت پایدار شهری است.

کوکنار تصریح کرد: با نگاهی به روند رشد نامتوازن و لجام‌گسیخته شهر اراک، امروزه برقراری امنیت در ساختار شهری و برخوردار کردن شهروندان از احساس امنیت یکی از دغده های مهم متولیان امور انتظامی شهر است. لذا برنامه‌ریزی شهری به دنبال تعیین ابعاد توسعه شهرها و همچنین نیازهای آنها بر اساس پیش‌بینی‌ها و اهداف توسعه شهری است.

مدیرکل راه‌آهن اراک اضافه کرد: یکی از تدابیر لازم برای امنیت محله‌های حاشیه خطوط ریلی، استقرار پدافند غیرعامل و رعایت اصول آن در این مناطق است.

کوکنار افزود: اهداف پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه راه‌آهن، استفاده بهینه از مناطق شهری به منظور بالابردن ضریب امنیت و ایمنی راه‌آهن، ایجاد تاسیسات و تجهیزات برای کاهش آسیب‌پذیری، بررسی تهدیدات زیست محیطی در شهرها و ایجاد مکان‌های اسکان اضطراری و تبیین مقررارت در این موارد است.

او توضیح داد: یک از کارکردهای مهم پدافند غیرعامل حفاظت از تاسیسات زیربنایی شهرها است تا از این رهگذر، پویایی حیات شهری را در پرتو امنیت محلی و ملی ایجاد کند.

کوکنار اضافه کرد: بر این اساس در این مقاله به روش اسنادی و تحلیلی سعی شده تا با نگاهی به نظریه‌های حاشیه‌نشینی و اصول پدافند غیرعامل، راهکارهایی برای ارتقای امنیت مناطق حاشیه‌ای خطوط ریلی شهر اراک ارائه شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.