| کد خبر: 177614 |

◄ رییس‌جمهور برای افتتاح راه‌آهن ارومیه وارد خوی شد

رییس‌جمهور کشورمان امروز به همراه هفت تن از وزرا و اعضای کابینه خود برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این شهر که افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه از مهم‌ترین آنها بود، ساعتی قبل وارد فرودگاه خوی شد.

تین نیوز

رییس‌جمهور امروز به همراه هفت تن از وزرا و اعضای کابینه خود برای بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی این شهر که افتتاح راه‌آهن مراغه-ارومیه از مهم‌ترین آنها بود، ساعتی قبل وارد فرودگاه خوی شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، حسن روحانی در این سفر و تا ساعتی دیگر در ورزشگاه شهید چمران خوی در جمع مردم استان سخنرانی خواهد کرد و سپس راه‌آهن مراغه-ارومیه را افتتاح خواهد کرد.

بنابراین خبر، پیش‌بینی می‌شود که با افتتاح این خط ریلی، سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد ریال حوادث غیرمترقبه‌ در جاده‌های موازی با این مسیر ریلی کاهش ‌یابد و همچنین بار از جاده به سمت ریل سوق می‌یابد.

همچنین اتصال راه‌آ‌هن مراغه به ارومیه در قالب پروژه بزرگ شرکت ساخت، مبنی‌بر اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی کشور است که این خط، سومین پروژه محسوب می‌شود؛ چراکه از این طرح، سال گذشته کرمانشاه و همدان به شبکه ریلی متصل شدند و امسال هم ارومیه‌ و رشت به شبکه ریلی متصلی می‌‌شوند.

ارومیه

لازم به توضیح است که در سفر حسن روحانی به ارومیه چند تن از وزرا و معاونان رییس‌جمهور، ایشان را همراهی می‌کنند. این وزرا و معاونان آن‌ها در ۱۷ شهرستان استان شامل ارومیه، اشنویه، نقده، بوکان، پیرانشهر، تکاب، شاهین‌دژ، چایپاره، پلدشت، خوی، سردشت، سلماس، شوط، چالدران، مهاباد، ماکو و میاندوآب حضور می‌یابند.

روحانی همچنین در ادامه سفر خود بیمارستان ۲۰۰ تخت‌خوابی شهرستان خوی، آزمایشگاه مرجع و کلینیک روزانه ارومیه، گازرسانی به ۲۰ روستای استان و شهر سرو ارومیه، فرودگاه و نیروگاه ماکو، فاز توسعه بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه و طرح‌های توسعه بیمارستان‌های شهید مطهری و آیت‌الله طالقانی ارومیه را افتتاح خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.