| کد خبر: 174960 |

◄ تامین سلامت کارکنان و مسافران، مهم‌ترین هدف اورژانس ریلی است

اورژانس ریلی در ایستگاه‌های راه‌آهن استقرار می‌یابد تا اگر اتفاقی برای شبکه ریلی رخ داد یا حوادث غیرمترقبه‌ای پیش آمد زودتر از طریق قطار به محل حادثه برسد.

تین نیوز

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره ارائه خدمات اورژانس در ایستگاه‌ها و ناوگان ریلی مسافری، صبح امروز با حضور سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و پیرحسین کولیوند رییس سازمان اورژانس کشور امضا شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سرپرست سازمان اورژانس کشور هم در این مراسم گفت: در گام اول برای راه‌اندازی اورژانس ریلی پیش‌بینی طراحی ۳۰ واگن به‌عنوان واگن اورژانس و بیمارستان سیار ریلی مدنظر قرارگرفته است

پیرحسین کولیوند با قدردانی از ابتکار عمل راه‌آهن در این زمینه افزود: روزانه بیش از ۴۵ نفر از هم‌وطنان در تصادفات رانندگی، ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و در هفته به‌اندازه تلفات سقوط یک هواپیمای مسافری، مردم کشورمان در سوانح رانندگی جان می‌بازند.

کولیوند این آمار را غیر از آمار مصدومان سوانح رانندگی دانست و افزود: این حوادث خسارات اقتصادی، اجتماعی و روحی و روانی زیادی به بار می‌آورد.

رییس سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: برای کاهش این آمار به همکاری بسیاری از دستگاه‌ها نیاز است و  با توجه به ایمنی بیشتر خدمات حمل‌ونقل ریلی، این خدمات باید روزبه‌روز توسعه یابند و از ترافیک جاده‌ها کم و به حمل‌ونقل ریلی اقبال شود.

او افزود: زمانی‌که اورژانس در کنار شرکت راه‌آهن قرار گیرد، امنیت ایجاد می‌شود و این به ارتقای اعتماد مردم می‌انجامد.

کولیوند با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با شرکت راه‌آهن گفت: در این تفاهم‌نامه به دنبال موضوع سلامت و خدمات پزشکی هستیم؛ هم‌چنین آموزش فعالان صنعت ریلی در حوزه خدمات پزشکی نیز در قالب این تفاهم‌نامه انجام می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان اورژانس تاکید کرد: ما در ایستگاه‌های راه‌آهن هم استقرار می‌یابیم تا اگر اتفاقی برای شبکه ریلی رخ داد یا حوادث غیرمترقبه‌ای پیش آمد زودتر از طریق قطار به محل حادثه برسیم.

سرپرست سازمان اورژانس در ادامه گفت: ۳۹ فروند اورژانس هوایی در کشور داریم اما جای اورژانس ریلی خالی بود و خوشبختانه این امر نیز  محقق شد.

گفتنی است که هدف از امضای این تفاهم‌نامه، تامین سلامت افراد حاضر در ایستگاه‌ها شامل: کارکنان، استقبال‌کنندگان، مشایعت‌کنندگان و مسافران عنوان شده است و ارائه خدمات پیش‌بیمارستانی جهت کاهش صدمات ناشی از حوادث ریلی مهم‌ترین هدف ارائه این خدمت تازه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.