| کد خبر: 174036 |

◄ تاب‌آوری قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای در برابر نوسانات ارزی

راه‌آهن با انجام اقداماتی از جمله استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نگذاشته‌ که شبکه ریلی حومه‌ای متحمل زیان انباشته شود اما ارائه خدمات قطارهای حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها معمولا سودآور نیست.

تین نیوز

قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای با نوسانات ارزی بالا نرفته است و دلیل این امر این است که راه‌آهن با پیش‌بینی اثرات ناشی از این نوسانات، از آثار منفی آن بر روی نرخ بلیت‌های حومه‌ای جلوگیری کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، مجری طرح بهره‌برداری از قطارهای حومه‌ای راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: ما با انجام اقداماتی از جمله استفاده از سرمایه‌گذاران داخلی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها نگذاشته‌ایم که شبکه ریلی حومه‌ای متحمل زیان فراوان بشود اما ارائه خدمات قطارهای حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها معمولا سودآور نیست.

مهدی قمری‌نژاد ضمن توضیح این نکته که در دنیا دولت‌ها معمولا با اختصاص یارانه زیان این بخش را مرتفع می‌کنند، اضافه کرد: با وجود چنین اوضاع اقتصادی در کشور، اکنون شبکه ریلی حومه‌ای در اطراف کلان‌شهرها به دو هزار کیلومتر رسیده است.

قمری‌نژاد تاکید کرد: رشد تعداد مسافر در مسیر تهران-پرند و تهران-پیشوا، چهار برابر شده است و حجم قطارها نیز در مسیر تهران-پرند از پنج زوج قطار به 14 زوج رسیده است.

قمری‌نژاد افزایش تعداد کلی سفرهای حومه‌ای در اطراف کلانشهرها را تا سقف شش میلیون سفر عنوان کرد و سهم این قطارها از سفرهای کل کشور را نیز حدود یک درصد دانست.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.