| کد خبر: 165811 |

◄ توسعه قطارهای حومه‌ای با محوریت شهرهای جدید

راه‌آهن شهرجدید اندیشه-شهریار-شهرقدس-تهران با مشارکت شرکت راه‌آهن و شرکت شهرهای جدید در حال احداث است.

تین نیوز

شهرجدید اندیشه با قطار حومه‌ای به تهران متصل می‌شود.

محمدرضا توکلی مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید با اعلام این خبر افزود: راه‌آهن شهرجدید اندیشه-شهریار-شهرقدس-تهران با مشارکت شرکت راه‌آهن و شرکت شهرهای جدید در حال احداث است.

توکلی در خصوص پروژه احداث قطار برقی حومه‌ای شهرجدید بهارستان، اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر متصل‌کننده کلان‌شهر اصفهان به شهرجدید بهارستان بوده که درحال‌حاضر عملیات روسازی آن آغازشده و امید است در پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد.

توکلی در خصوص پروژه قطار برقی شهرجدید گل‌بهار، بیان کرد: این پروژه به طول ۴۶ کیلومتر دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که درحال‌حاضر مسیر احداث آن تملک، عملیات زیرسازی پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون آماده اجرای مرحله روسازی و پیگیری اجرایی شدن فاینانس است.

به گفته او شرکت عمران شهرهای جدید هم‌اکنون با پیمانکار و شرکت چینی در حال رایزنی است تا شرایط لازم برای عملیاتی شدن فاینانس در سال ۹۷ فراهم شود، پروژه‌ای که در پایان‌بخش مهمی از بار ترافیکی مسیر گل‌بهار ـ مشهد را از روی جاده بر ریل منتقل خواهد کرد.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، او ادامه داد: در این راستا قصد داریم تا برای شهرجدید شیرین‌شهر نیز بااتصال به ایستگاه حمید از ظرفیت ریلی خط سراسری اهواز-خرمشهر استفاده کنیم ضمناً در استان تهران اتصال شهرجدید اندیشه ـ شهریار-شهرقدس-تهران با مشارکت شرکت عمران شهرهای جدید و شرکت راه‌آهن در حال پیگیری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شهریار،ملارد، اندیشه و شهر قدس مترو لازم دارند آن هم از نوع زیر زمینی. ارتباط ریلی وقطار اتوبوسی برای مسیرهایی خوب است ایستگاه های میانی با فواصل کم نداشته باشند شهر های به پیوسته ملارد فردیس شهر قدس شهریار اندیشه و باغستان عملاً یک کلان شهر می باشند که نیاز به چندین خط مترو دارند. مبادا به بهانه راه آهن که صرفاً در مقیاس کشوری و نه محلی ارزیابی می شود نیاز به شبکه مترو در غرب استان تهران به آرشیوفراموشی سپرده شود.