| کد خبر: 162656 |

معاون فنی و زیربنایی راه آهن:

اولویت سال آتی راه آهن، توسعه خطوط فرعی شبکه ریلی است

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران سال 1397 را زمان بهره برداری از پروژه ها عنوان کرد و گفت: باید در سال آتی اولویت همه معاونان فنی، توسعه خطوط فرعی شبکه باشد تا امکان دسترسی سریع، راحت و ایمن برای همه مشتریان (مسافری و باری) فراهم آید.

تین نیوز

تجهیز و نوسازی 300 ایستگاه به سیستم های جدید و به روزرسانی سیستم های ارتباطی، تجهیز و ارتقای سیستم علایم الکتریکی در 125 ایستگاه، تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم دیسپاچینگ مرکزی و بازگشایی 23 ایستگاه در شبکه موجود ریلی از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «مازیار یزدانی» در یازدهمین گردهمایی معاونان فنی این شرکت ابراز امیدواری کرد سال آینده هم طرح های در دست اقدام و نیمه تمام حوزه فنی و زیربنایی به بهره برداری برسد.

وی افزود: نوآوری و ایجاد ظرفیت های جدید برای ما مهم است؛ به این ترتیب که با تعریف کار جدید و ایده پردازی، افراد را خلاق و برای خلاقیت ارزشگذاری کنیم تا مانع انفعال کارکنان شویم.

یزدانی توسعه سرمایه های انسانی و کسب مستمر دانش و استفاده از تجربیات پیشین را لازمه دستیابی به آرمان های راه آهن برای ایجاد یک سیستم ریلی پیشرفته، پیشرو و کارآمد دانست و افزود: باید روحیه جهادی مدیران فنی و زیر بنایی با تاکید بر رویکرد اقتصاد مقاومتی تقویت شود و این امر به عواملی مانند ترویج روحیه مطالبه گری، پیگیری وظایف و نیز پاسخگویی در برابر مسوولیت ها نیازمند است.

وی تاکید کرد برای پویایی و ارتقای علمی و عملی واحدها باید افراد را به استفاده از ظرفیت های اتحادیه بین‌المللی راه‌‌آهن‌های دنیا (یو.آی.سی)، همکاری مستمر با کارگروه ایجاد شده در بخش فنی و زیربنایی و مشارکت در طرح ها و فعالیت های این اتحادیه ترغیب کرد.

 دستاورهای امسال راه آهن

معاون فنی و زیربنایی راه آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تاکنون در دولت یازدهم و دوازدهم بهسازی 923 کیلومتر و بازسازی 660 کیلومتر خطوط، توسعه خطوط حومه ای به طول 461 کیلومتر، افزایش ظرفیت خطوط راه آهن (دو خطه سازی) به طول 1127 کیلومتر و تجهیز 168 ایستگاه و بیش از 300 دستگاه لوکوموتیو به سیستم کنترل اتوماتیک قطار (اِی.تی.سی) با 2500 کیلومتر تراک بندی صورت گرفته است.

به گفته وی، تجهیز و نوسازی 300 ایستگاه به سیستم های جدید و به روزرسانی سیستم های ارتباطی، تجهیز و ارتقای سیستم علایم الکتریکی در 125 ایستگاه، تجهیز کل شبکه ریلی به سیستم دیسپاچینگ مرکزی و بازگشایی 23 ایستگاه در شبکه موجود ریلی از دیگر اقدام های صورت گرفته است.

وی همچنین به مقاوم سازی ساختمان پنج ایستگاه، ساخت 113 کیلومتر دیوار حریم ریلی و سکو، زیرگذر و سایبان در 25 ایستگاه، اصلاح، بهینه سازی و ارتقای تاسیسات ایستگاهی در 45 ایستگاه و ساخت نمازخانه مسافری در 45 ایستگاه اشاره کرد.

یزدانی از همکاران خود در سراسر کشور خواست در همه بخش ها مانند کارگاه نگهداری و تعمیرات (نت) و کمیته زیرساخت با ادامه مباحث سامانه اطلاعات جغرافیایی حضور فعال داشته باشند.

به گزارش تین نیوز در چارچوب برنامه ششم توسعه طول شبکه ریلی کشور از 13 هزار به 25 هزار کیلومتر افزایش می یابد و تا پایان امسال با اتصال پنج مرکز استان به خط آهن، تسهیل سفر و حمل بار، ارتقای ایمنی در بخش حمل و نقل، کاهش هزینه های سفر و تلفات رانندگی در این استانها فراهم می شود.

آنگونه که شانزدهم اسفندماه مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل اعلام کرد اکنون سه هزار و 410 کیلومتر مسیر ریلی در حال مطالعه و اجراست اما هدف اصلی، اتصال پنج مرکز استان به شبکه ریلی تا اوایل سال 1397 است.

بر پایه جدول های آماری راه آهن جمهوری اسلامی ایران و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در مجموع 40 هزار و 363 دستگاه انواع لکوموتیو، واگن، مترو و قطار حومه ای شامل 618 دستگاه لکوموتیو، 28 هزار و 500 دستگاه واگن باری، یک هزار و 558 دستگاه واگن مسافری، 186 دستگاه لکوموتیو مسافری، 650 دستگاه خودکشش و قطاری حومه ای، 621 دستگاه قطار سریع السیر، 231 دستگاه لکوموتیو مانوری و هشت هزار دستگاه مترو در ناوگان صنعت ریلی مورد نیاز است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.