| کد خبر: 162236 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب موجب تقویت ترانزیت درمنطقه می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همکاری کشورمان و جمهوری آذربایجان در تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: تکمیل این دالان موجب تقویت ظرفیت های ترانزیت در منطقه می شود.

تین نیوز

 معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همکاری کشورمان و جمهوری آذربایجان در تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب را حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: تکمیل این دالان موجب تقویت ظرفیت های ترانزیت در منطقه می شود.

 به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران سعید محمد زاده  در دیدار با جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان ، در باکو، افزود: طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب، موجب توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز تقویت ظرفیت های ترانزیتی سه کشور می شود .

وی افزود: این طرح همچنین به افزایش حجم حمل و نقل محموله ها در این مسیر کمک خواهد کرد .

محمد زاده در این دیدار ،روند ساخت و ساز ترمینال باری در آستارای ایران و حرکت قطار ها در خط ریلی جدید آستارا ( جمهوری آذربایجان )– آستارا ( ایران ) را با مقامات کشور آذربایجان بررسی کرد .

رییس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ،گفت: این کشور در قالب طرح تکمیل دالان حمل و نقل شمال - جنوب تعهدات خود را اجرا کرده است .

جاوید قربان اف افزود: توافقنامه ساخت و بهره برداری از ترمینال باری آستارا میان دو کشور ایران و آذربایجان امضا شده و بر اساس این توافقنامه راه آهن جمهوری آذربایجان خط ریلی ۱.۴ کیلومتری در خاک ایران را به مدت ۱۵ سال و ترمینال باری را به مدت ۲۵ سال به اجاره گرفته است .

همچنین برنامه ریزی شده است ، در آینده نز دیک خط ریلی آستارا – آستارا میان دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد .

در این دیدار اعلام شد تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب خط ریلی ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و کشورهای اسکاندیناوی را در یک شبکه واحد متصل می کند .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.