| کد خبر: 160364 |

◄ برف روی ریل و تلاش‌ راه آهن در بازگشایی محورهای مواصلاتی

اگر قطاری در یک بلاک باشد تا زمان خارج شدن آن، امکان ورود قطار بعدی به بلاک وجود ندارد. حال اینکه در برف و یخبندان مسافران هم دیر به ایستگاه می رسیدند مزید بر علت شد تا تعداد قطارهای بیشتری پشت ترافیک قرار بگیرند. دلیل اینکه کمی مسافرگیری با تعلل انجام شد هم همین موارد بود. اما با آنکه راه آهن با ظرفیتی چندین برابر شرایط عادی، به ارائه خدمت می پرداخت اما در آن شرایط سخت، لحظه ای دست از کار نکشید.

تین نیوز

بارش برف در روزهای گذشته بیش از هر چیز شبکه حمل ونقلی کشور را در مرکز توجه مردم قرار داد.

به گزارش تین نیوز، اگرچه شبکه حمل ونقل نیز به عنوان یک واحد اقتصادی و یکی از مهم ترین پیشران های اقتصاد کشور، تابعی از شرایط اقتصادی و همچنین کیفیت دیپلماسی سیاسی کشور است اما در شرایط بحرانی مثل شرایط روزهای گذشته، مردم فقط شیوه ارائه خدمت توسط سیستم حمل ونقلی را می بینند و ان را در بوته نقد یا تحسین قرار می دهند.

در هفته ای که گذشت، بار ترافیکی جاده های کشور به ویژه در محورهای شلوغ تر بر دوش شبکه حمل ونقل ریلی افتاد. تصاویر منتشر شده از ازدحام جمعیت در ایستگاه تهران که بیشتر مسافران تهران-قم و تهران-مشهد را پوشش می داد، گویای این وضعیت است. وضعیتی که طبق سخنان مدیرکل روابط عمومی راه آهن با تعبیرِ تلاش بی وقفه و شبانه روزی همه ماموران، نیروها، کارگران و مدیران راه آهن بیان شد.

صادق سکری در توضیح این وضعیت گفت: راه آهن همه تلاش خود را برای تردد سریع و آسان مردم عزیزمان انجام داد و اگر کمبودی وجود داشت بیشتر به دلیل این بود که تعداد بسیار زیادی مسافر، حتی چندین برابر ضرفیت قطارها در سراسر محورهای ریلیِ کشور در شبکه جابه جا شدند و همه نیز به سلامت به مقصد رسیدند.

سکری ادامه داد: همانگونه که استحضار دارید اگر قطاری در یک بلاک باشد تا زمان خارج شدن آن، امکان ورود قطار بعدی به بلاک وجود ندارد. حال اینکه در برف و یخبندان مسافران هم دیر به ایستگاه می رسیدند مزید بر علت شد تا تعداد قطارهای بیشتری پشت ترافیک قرار بگیرند. دلیل اینکه کمی مسافرگیری با تعلل انجام شد هم همین موارد بود. اما با آنکه راه آهن با ظرفیتی چندین برابر شرایط عادی، به ارائه خدمت می پرداخت اما در آن شرایط سخت، لحظه ای دست از کار نکشید.

مدیرکل روابط عمومی راه آهن افزود: تصور کنید که اگر در ساعات پس از نیمه شب قسمتی از مسیر یخ بندان می شد و ماموران ما با دستگاه های مخصوص مسیر را بازگشایی می کردند، یک ساعت نگذشته، باز یخبندان می شد و ماموران ما مجبور بودند دوباره همان پروسه را تکرار کنند. این گوشه کوچکی از فعالیت ماموران ما بود و حتی همه مسئولان راه آهن که مجموعه تحت نظارتشان با نظارت بر شبکه ریلی گره خورده است نیز در محورهای مختلف ریلی در همه ساعات، تا باز شدن کامل مسیر حضور داشتند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.