| کد خبر: 159136 |

◄ دومین مسیر قطار گردشگری معرفی شد: بادرود

یکی از اقدامات مثبت شرکت راه‌آهن، راه‌اندازی قطارهای گردشگری در مسیرهای مناسب بوده که موجب افزایش توسعه گردشگری در ایران شده است.

تین نیوز

اولین مسیر گردشگری ریلی که در ایران راه‌اندازی شد مسیر تهران-سوادکوه بود که با توجه به قدمت و زیبایی مسیر حرکت این قطار با استقبال زیادی مواجه شد.

حالا به گفته مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات شرکت راه‌آهن ایران، دومین مسیر قطار گردشگری از تهران به سمت بادرود می‌رود. علی کاظمی‌منش وعده داده که سومین مقصد گردشگری ریلی زواره باشد یا چنانچه بادرود مورد استقبال گردشگران قرار نگرفت، زواره جایگزین آن شود.

 وی که در همایش «جایگاه زواره در توسعه پایدار با تکیه‌بر مزیت‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی» سخن می‌گفت، ضمن تشریح نخستین خط ثابت گردشگری ریلی که از مدتی قبل در مسیر تهران - سوادکوه حرکت خود را آغاز کرده، گفت: «پایان هر هفته این قطار حرکت می‌کند و به‌جز توقف در چند ایستگاه به‌دلخواه مسافر نیز هر جا که تمایل داشته باشد، توقف دارد تا گردشگران از مسیر و فضاهای تاریخی و طبیعی در مسیر استفاده کنند.»

کاظمی‌منش با اشاره به تعریف ۱۳ نقطه گردشگریِ شناسایی‌شده در این خط ریلی گردشگری و حضور لیدرهایی برای راهنمایی گردشگران تصریح کرد: برخی از جاذبه‌ها در این منطقه وجود دارد که فقط از طریق قطار می‌توان آن‌ها را دید؛ مانند «آبشار بیشه». این مقام مسئول بابیان اینکه بعد از راه‌اندازی خط ثابت گردشگری در مسیر تهران-سوادکوه مسیرهایی نیز به مناسبت‌های خاص برای مکان‌های خاص مانند «اندیمشک» ویژه نوروز طراحی و اجراشده، ادامه داد: «آخرین توری که باهدف گردشگری در یک مسیر راه‌اندازی کرده‌ایم تور «تهران- بادرود» است. در این مسیر، گردشگران ساعت ۴:۳۰ صبح از تهران سوار قطار می‌شوند و در مسیر بادرود، به ابیانه و کویر و درنهایت بادرود می‌روند و آخر شب نیز به تهران بازمی‌گردند؛ بنابراین برای نخستین‌بار تور کویرگردی از طریق ریل برگزار می‌شود.»

مدیرکل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات شرکت راه‌آهن ایران یکی از کاربردهای ریل در ایران را «جابه‌جایی گردشگران» دانست و با اشاره به وارد شدن قطارهای گردشگری خارجی مانند «راه‌ابریشم» و «عقاب طلایی» به ایران در طول دو سه سال گذشته ادامه داد: «۲۳ قطار گردشگری بین‌المللی در دو سال گذشته وارد کشور شده و برای نخستین‌بار است که گردشگران از چهار قاره دنیا با ریل به ایران می‌آیند.» به گزارش «دنیای اقتصاد» گردشگری با قطار یکی از امن‌ترین و پاک‌ترین سفرها محسوب می‌شود که کشورهای مختلف درصدد هستند آن را توسعه دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.