| کد خبر: 157924 |

نورالله بیرانوند

◄ 6 هزار کیلومتر به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود

نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی از افزایش 6 هزار کیلومتری شبکه ریلی خبر داد و گفت: با این خطوط 5 استان به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

تین نیوز

نورالله بیرانوند معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی از افزایش 6 هزار کیلومتری شبکه ریلی خبر داد و گفت: با این خطوط 5 استان به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

نورالله بیرانوند  در نشست هم‌اندیشی روسای ادارات آموزش و تحقیقات راه‌آهن جمهوری اسلامی افزایش ظرفیت کریدورهای ریلی را از برنامه‌های اصلی راه‌آهن دانست و افزود: اتصال مراکز تجاری، صنعتی و کشورهای همسایه به شبکه ریلی سراسری ایران در دستور کار راه‌آهن قرار دارد

او افزود: در همین راستا اتصال راه‌آهن جنوب از طریق مرز شلمچه به بصره، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های راه‌آهن ایران است.

بیرانوند عنوان کرد: در حوزه نوسازی ناوگان باری و مسافری و واگن و قطار، برنامه جامعی تدوین‌شده که 46 هزار واگن باری، 3 هزار واگن مسافری و 1700 لوکوموتیو در برنامه تأمین ما است.

او بابیان این‌که سازوکارهای تأمین ناوگان و تأمین مالی با محوریت بخش خصوصی فراهم‌شده است، گفت: درزمینهٔ بهره‌برداری از شبکه ریلی، بخش زیادی از تجهیزات ریلی اکنون در کشور تولید می‌شود و این استعداد وجود دارد اما مباحث تأمین مالی یکی از محدودیت‌های ماست.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی با اشاره به محدودیت‌های تأمین مالی طرح‌های ریلی، اظهار کرد: تأمین‌کننده مالی اصرار دارد که بخشی از تجهیزات از کشور مبدأ تأمین شود و یکی از مسائل و مباحث محدودیت تعداد تجهیزات است که وقتی ازنظر تعداد بالاتر می‌رود ازنظر اقتصادی به‌صرفه‌تر می‌شود.

بیرانوند با اشاره به همکاری‌های راه‌آهن و دانشگاه، گفت: طراحی مجدد ایستگاه راه‌آهن اهواز به روش TOD یعنی ساخت ایستگاه جدید راه‌آهن اهواز با محوریت توسعه شهری، یکی از طرح‌های خوبی است که با دانشگاه شهید چمران در حال همکاری هستیم و مطالعات این طرح توسط این دانشگاه انجام می‌شود.

او بابیان این‌که ما با دانشگاه شهید چمران اهواز همکاری‌های خوبی را درزمینهٔ تحقیقات و طرح‌های مطالعاتی و اجرایی موردنیاز راه‌آهن در خوزستان شروع کردیم، خاطرنشان کرد: طرح‌های تحقیقاتی دیگری با همکاری دانشگاه شهید چمران و سایر دانشگاه‌های استان در حال اجرا است و در کنار این برنامه‌ها مذاکرات مختلفی با سرمایه‌گذاران متقاضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی خوزستان صورت گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن جمهوری اسلامی ادامه داد: یکی از سیاست‌هایی که درزمینهٔ آموزش و تحقیقات داریم، تمرکززدایی و استفاده از ظرفیت استان‌ها درزمینهٔ آموزش و تحقیقات است و خوزستان یکی از استان‌های بااستعداد در این زمینه است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • هم‌وطن 1 0

    لطفا در اخبار و مطالبی که از راه آهن و مسئولین آن نقل قول می‌فرمایید، مدت اجرای پروژه و برنامه را هم قید کنید. چون اجرای 6000 کیلومتر خط ریلی با توجه به سابقه راه آهن، کار 10 ساله است که در خبر شما برای نوید به مردم و انگار که به همین زودی محقق خواهد شد آمده است.