| کد خبر: 153167 |

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد:

تصویب چارچوب کریدورریلی جنوب -غرب

معاون وزیر راه و شهرسازی دراجلاس گروه کاری حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه (جنوب - غرب) از تصویب چارچوب کریدورریلی جنوب -غرب خبرداد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی دراجلاس گروه کاری حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه (جنوب - غرب) از تصویب چارچوب کریدورریلی جنوب -غرب خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن در اجلاس گروه کاری حمل‌ونقل بین‌المللی در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه (جنوب - غرب) گفت: با تکمیل این کریدور برای ارتباط بین آسیای جنوب شرقی، هند، جنوب چین، روسیه، کشورهای اسکاندیناوی و شمال اروپا مسیری جذاب ایجاد کرده‌ایم که عبور از ایران بخشی از این مسیر است و این کشورها می‌توانند از طریق ایران به جنوب و شرق خزر و روسیه وصل شوند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر تلاش شده تا بیشترین استفاده از کریدورهای ترانزیتی ریلی صورت کیرد افزود: در کنار برگزاری اجلاس کارشناسی کریدور جنوب - غرب امیدواریم با فعال شدن کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه بخش قابل توجهی از بارها به سمت اروپا، از این کریدور عبور کند.

مدیرعامل راه‌آهن تصریح کرد: همچنین روز آینده جلسه‌ای با بخش خصوصی و تجار و صاحبان کالا از ۵ کشور ایران، آذربایجان، لهستان، گرجستان و اوکراین خواهیم داشت.

به گفته وی بیش از این نیز با حضور ۵ کشور مذکور درباره سازمان کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه و چارچوب‌های آن مباحث مطرح ودر حال حاضر سازمان این کریدور مصوب شده است و تمام تلاش ما پیگیری نظام فعال‌سازی و نظام‌های ایجاد تشویق برای جذب صاحبان کالا در کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه است.

مدیرعامل راه‌آهنبا بیا اینکه بر اساس مطالعات ظرفیت بار ترانزیتی کشور در سال ۱۴۰۰ باید بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تن باشد ابراز امیدواری کرد تا رقم ۳۰ تا ۴۰ میلیون تن پتانسیل روشنی برای بار ترانزیتی راه‌آهن ایران است.

وی به کریدورهای رقیب کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مسیر عبور بار جنوب به شمال از طریق دریا بسیار طولانی است و ۴۵ تا ۵۵ روز زمان می‌برد. در حالی که با تکمیل کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه و با محوریت ایران این رقم ۱۴ روز خواهد بود.

محمدزاده از برگزاری جلسه باصاحبان کالا کشور هندوستان در راستای جذب کالا در آینده نزدیک خبر داد و گفت : همچنین سایت مشخصی توسط کشورهای عضو برای کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه طراحی و تلاش کرده‌ایم با نظام تعرفه‌ای این کریدور را فعال کنیم.

به گفته وی ضروری است از سهم ۵ میلیارد دلاری ترانزیت حداقل ۱۰ درصد درآمد ارزی داشته باشیم.

ضمن اینکه پتانسیل عبور بار بین جنوب و شمال ۷ میلیون تن است که ۵۰ درصد آن قابلیت عبور از ایران را دارد.

مدیرعامل راه‌آهن افزود:با تکمیل کریدور شمال - جنوب و جنوب - غرب تا یک میلیارد دلار درآمد ارزی پایدار خواهیم داشت و کریدور خلیج‌فارس - دریای سیاه در سال ۹۷ می‌تواند ۲۰ میلیون تن بار جابه‌جا کند و برای نظام تعرفه‌ای این مسیر تلاش کرده‌ایم قیمت‌ها را در راستای جذب صاحبان کالا به نرخ‌های دریایی نزدیک کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.