| کد خبر: 146199 |

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

سرمایه گذاری های کلان برای راه آهن

نماینده مردم ابهر و خرمدره تاکید کرد: شرکت های حمل و نقل مسافری بایستی در جهت رقابت پذیری کردن حمل و نقل ریلی ، به مسافران خدمات با کیفیت ارائه دهند تا مسافر دیگر رغبتی برای استفاده از حمل و نقل جاده ای نداشته باشد.

تین نیوز

نماینده مردم ابهر و خرمدره تاکید کرد: شرکت های حمل و نقل مسافری بایستی در جهت رقابت پذیری کردن حمل و نقل ریلی ، به مسافران خدمات با کیفیت ارائه دهند تا مسافر دیگر رغبتی برای استفاده از حمل و نقل جاده ای نداشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن، از سال های گذشته تاکنون موضوع حمل و نقل ریلی کشور نسبت به دیگر بخش های حمل و نقلی از مزیت های بسیاری برخوردار است که از نقش توسعه اقتصادی آن گرفته تا مزیت ایمنی، دارای جایگاه برتری است.

از تدوین برنامه های گذشته تا به امروز تاکید بسیاری بر توسعه این بخش به عنوان ایمن ترین بخش حمل و نقلی شده است بطوریکه در برنامه ششم توسعه و تاکیدات مقام معظم رهبری بر فراهم سازی بستر مناسب در جهت رقابت پذیری کردن این بخش تاکید شده است.

محمد عزیزی عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ؛ با بیان اینکه در تدوین برنامه های توسعه کشور همواره بخش ریلی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است، گفت: بحث راه آهن و توسعه آن یکی از مطمئن ترین وسیله های انتقال مسافر می تواند باشد که بایستی برای آن سرمایه گذاری های کلان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با توجه به روند رو به افزایش آلودگی های صوتی و محیط زیست در کشور و مهمتر از آن سوانح و تصادفات بیش از اندازه در جاده های کشور، موضوع خطوط ریلی و نوسازی و بهسازی و مهمتر از آن توسعه در مناطق مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره با اشاره به اینکه قطعا ایراداتی بر بخش حمل و نقلی وارد است؛ گفت: به منظور جذب مسافران و صاحبان بار برای استفاده از حمل و نقل ریلی، بایستی نسبت به ورود ناوگان جدید و همچنین بازسازی ناوگان به شکلی که بتواند خدمات با کیفیتی را ارائه کند، اقدامات وسیع تری صورت گیرد.

عزیزی بیان داشت: همواره نقش بخش خصوصی در توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان تنها بخشی که می تواند همکاری و مشارکت داشته و در جهت تکمیل پروژه ها، راه آهن را یاری کند، امری انکارناپذیر است اما به نظر می رسد برای تامین منابع مالی و کمبود منابع دولت و مجلس باید اقدام ویژه و اساسی داشته باشند چرا که محیط زیست کشور نیازمند توسعه ریل است.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: شرکت های حمل و نقلی بایستی در جهت رقابت پذیر کردن این بخش به مسافران خدمات با کیفیت ارائه دهند تا مسافر رغبتی برای استفاده از حمل و نقل جاده ای نداشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جهت تحقق اهداف برنامه ششم توسعه بایستی بستر را برای حضور بخش خصوصی همچنین حمایت و ارائه تسهیلات به این بخش فراهم شود.

عزیزی خاطر نشان کرد: تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل ریلی منجر به جذب مسافران برای استفاده از این بخش و کاهش زمان سیر با ایمنی بالا شده و اقتصاد پایداری را برای کشور به همراه خواهد داشت .

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابهری 0 0

    عزیزی عضوکمیسیون صنایع است نه کشاورزی