| کد خبر: 1033 |

◄ پیگیری حقوق و وعده های کارکنان " بالاست " و وعده مدیرعامل برای حل مشکلات / اعتراض " بالاست " فرو می نشیند؟

تین نیوز | در پی اعتراضات کارکنان شرکت بالاست طی روزهای گذشته، در خصوص بازگشت پرسنل رسمی به شرکت راه آهن و سایر حقوق و مزایای خود، مدیر عامل بالاست، طی نشستی با نمایندگان کارکنان تلاش کرده است تا اعتراض آنها را فرونشاند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت بالاست، نشست مدیر عامل شرکت بالاست با نمایندگان شاغل رسمی و روزمزد دائم برای حل مشکلات پرسنل، عدم پذیرش صندوق بازنشستگی برای صدور احکام جدید کارگزینی و لحاظ شدن بن کارگری و تفاوت تطبیق در احکام صادر شده فعلی برگزار شد.

در این نشست، ابراهیم یاسری مدیر عامل شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه آهن (بالاست) گفت: بخشی از درخواست های کارکنان مانند بازگشت پرسنل رسمی و روزمزد دائم به راه آهن جمهوری اسلامی و یا بازنشستگی پیش از موعد، نیازمند تصمیم گیری کلان و کشوری است که مدیران مجموعه علیرغم پشتیبانی از پرسنل نمی توانند راساً نسبت به حل مسئله اقدام نمایند.
وی افزود: قسمت دیگری از مسایل مربوطه مانند اضافه کار، نحوه اجرای احکام و نظایر آن به حوزه اجرایی شرکت مربوط است که قابل بررسی است.

یاسری در ادامه افزود: شرکت بالاست هم اکنون در حال گذار از مرحله حساسی است که حرکت های شتابزده می تواند در  تصمیم گیری های کلان نقش داشته باشد.
وی در ادامه گفت: شرکت از وضعیت بسیار مناسبی نسبت به سال گذشته برخوردار شده و در حال حاضر با حضور در مناقصات حوزه ساختمان و تاسیسات در 11 ناحیه به شکل فعال حضور داریم. اخیراً نیز ناحیه هرمزگان به این مجموعه اضافه شده است و توانسته ایم با قرار گرفتن در مسیر  برد-برد و انجام فعالیت صحیح و اصولی، چرخه سهامدار، کارفرما و پرسنل را به شکلی که رضایت همگان را به همراه داشته باشد، ایجاد نماییم. 

مدیرعامل بالاست در خصوص تعامل با راه آهن عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به فعالیت های انجام شده و رضایت کارفرما یعنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، همکاری میان شرکت و مجموعه راه آهن به نقطه مثبتی رسیده است؛ به طوری که تمایل به همکاری با شرکت بالاست در نواحی، بسیار بیشتر شده و در حوزه عمرانی نیز سه کارگاه فعال در جنوب، یزد و قم داریم که مشغول زیرسازی، بازسازی و بهسازی خطوط راه آهن هستند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: گرچه این شرکت در سال های گذشته در حوزه ساختمان و تاسیسات با ضرر هنگفتی به دلیل عدم مدیریت صحیح روبرو بوده اما با جابجایی مدیر مربوط و همکاری سایر مدیران و پرسنل، زیان سیر نزولی به خود گرفت؛ به طوری که در سال 92 زیان شرکت به شکل قابل توجهی کاهش یافت.

مدیر عامل بالاست در ادامه پاسخ به سوالات نمایندگان پرسنل رسمی شرکت بیان کرد: صاحبان سهام شرکت قصد دارند که شرکت بالاست را به جایگاه واقعی آن برسانند، قصد و نیت مجموعه حذف یک بخش و پرداختن به قسمت دیگر نیست، بلکه در تلاش هستیم با خرید تجهیزات جدید، مجموعه ای پویا و رو به رشد داشته باشیم تا همان سیاست برد-برد محقق شود.

در پایان این نشست که در محل کارخانجات راه آهن ناحیه تهران برگزار شد، کارکنان ضمن تشکر از حضور مدیرعامل بالاست، قول گرفتند ضمن حمایت از خواسته های معقول آنها، نسبت به پیگیری موارد قانونی اقدام لازم را به عمل آورد. 

گفتنی است طی روزهای گذشته، تعدادی از کارکنان شرکت بالاست در اعتراض به آنچه اجحاف حقوق خود نامیده اند، طوماری علیه راه آهن و شرکت بالاست امضا کرده بودند و تجمعی در مقابل مجلس داشته اند اما در همین رابطه مدیرکل روابط عمومی راه آهن با تکذیب این موضوع اظهار داشت: خبری که مبنی بر اعتراض کارکنان شرکت راه‌آهن و تحصن آنها در مقابل مجلس شورای اسلامی روی خروجی برخی سایت‌های خبری و رسانه‌ها قرار گرفت، اشتباه است.
صادق سکری گفت: متأسفانه این رسانه‌ها به اشتباه افراد معترض را کارمندان راه‌آهن معرفی کردند در حالی که این افراد کارکنان شرکت خصوصی بالاست بودند.  وی افزود: شرکت بالاست به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه و اقماری راه‌آهن در دولت دهم و در راستای اجرای قانون اصل ۴۴ از طریق سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی واگذار شده است.
سکری با بیان اینکه شرکت بالاست از طریق سازمان خصوصی‌سازی به بانک مسکن فروخته شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد سهام این شرکت متعلق به بخش خصوصی است، تأکید کرد: تجمع کارکنان شرکت خصوصی بالاست مقابل مجلس شورای اسلامی ارتباطی به شرکت راه‌آهن ندارد و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این موضوع را تکذیب می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 0 0

    شرکت بالاست از شرکت های قدیمی راه آهن است که حالا به بخش خصوصی واگذار شده است و تصور میکنم به قیمت پایینی هم واگذار شد. پروژهای خوبی هم در دست دارد. به نظر میرسه مدیریت شرکت دنبال اهداف دیگری است وگرنه چرا شرکت تراورس با اینکه چندین برابر این شرکت است دارد خودش را جمع و جور میکند و این شرکت حتی پاسخگوی پرسنل خودش نیست؟ و کاری کرده که پرسنل بروند در مقابل مجلس و … تجمع کنند؟ همه می دانند بازگشت پرسنل به راه اهن قطعا مقدور نیست و قرار بر سبک سازی دولت است. بنابر این به نظر من بهتر است بالاست خودش این قضیه را جمع و جور کند. تجمع و … جواب برعکس هم دارد…!

  • کارگر 0 0

    مدیر عامل بالاست خوشحاله از این اعتراض کارکنان… فکر می کنه راه آهن رو اینجوری می تونه بچزونه

  • همکار راه آهن 0 0

    چه ربطی به راه آهن داره!؟ وقتی یک شرکت به بخش خصوصی واگذار میشه تمام مطالبات، بدهی، مدیریت پرسنلش به خریدار منتقل میشه

  • محمود 0 1

    " همکار راه آهن " گرامی مشکل اینجاست بسیاری از شرکت هایی مثل بالاست که واگذار میشوند، فکری برای کارکنان رسمی و قراردادی آنها نشده است، اصلا قانون در این مورد ناقص است. چون شرکت های بخش خصوصی از قانون کار بهره میگیرند و در قانون کار هم چیزی به عنوان " کارمند رسمی یا قراردادی " وجود ندارد! و خب کارمندان هم راضی به این تغییر قرارداد نیستند

  • کارمند 0 0

    من هم یکی از کارکنان بالاست هستم ومی بینم مدیر عامل وبقیه مدیران چقدر در تلاشند تا شرکت را از این وضعیت نا بهنجار که ریشه در سنوات قبل دارد نجات دهند. پرسنل تراورس جلوی مجلس نرفتند ولی بارها روی ریل خوابیده اند. از واگذاری تراورس سه سال می گذره ولی از واگذاری بالاست یکسال. من چون سهام بالاست را دارم خوب می دانم این نوع تجمعات ممکن است چه لطمه ای به سهام بزند و فکر می کنم مدیرعامل که فرد با تجربه ای به نظر می رسد بعید می دانم این موضوع را نداند و حضور او در بین کارکنان معترض نیز این نظر من را تایید می کند. تو رو خدا در اظهار نظرها کمی انصاف داشته باشید

  • 0 0

    بیچاره کارکنان رسمی که کسی به فکر اونها نبود و کارکنان رو هم بدون در نظر گرفتن هیچ حق و حقوقی واگذار کرد. جای تعجبه واقعا نمی شه به این وضع رسیدگی بشه