| کد خبر: 251722 |

تسریع در اجرای پروژه های بزرگراهی سیستان وبلوچستان نیازمند ۶۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار تهاتر نفت

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: جهت سرعت دادن به احداث و توسعه پروژه های بزرگراهی در این استان نیازمند تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور از محل تهاتر نفت هستیم.

تین نیوز

رییس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان گفت: جهت سرعت دادن به احداث و توسعه پروژه های بزرگراهی در این استان نیازمند تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور از محل تهاتر نفت هستیم.

عطاء اله اکبری در حاشیه بازدید از روند ساخت راه های شمال استان افزود:  طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و ۵۹۵کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها ۴۳۰ کیلومتر بزرگراه احداث و عملیات ساخت ۴۷۸ کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان از نظر شاخص های توسعه راه از محروم ترین استان کشور بشمار می رود که هنوز ارتباط بزرگراهی بین هیچ شهر آن برقرار نیست،  افزود: جهت رسیدن استان به شاخص متوسط کشوری در حوزه بزرگراه، نیازمند احداث بیش از یک هزار و ۱۶۵ کیلومتر باند دوم هستیم که این امر نگاه ویژه دولتمران را در تخصیص اعتبارات می طلبد.

بیشتر بخوانید؛

سیستان و بلوچستان نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای ساخت بزرگراه است

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان تصریح کرد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان ۶ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات تهاتر نفت برای اجرای طرح های راهسازی مصوب شد که تاکنون هیچ اعتباری از این محل به استان تخصیص داده نشده است این در حالی است سیستان و بلوچستان تنها استان متصل به آب های آزاد از طریق بندر چابهار ، تنها استان با بیش از هزار و ۴۰۰ کیلومتر مرز آبی و خشکی بوده و در مسیر دو کریدور از سه کریدور در ترانزیت بزرگ جهان قرار داشته که همه این ظرفیت ها موقعیت مناسب و راهبردی در تجارت و ترانزیت بین المللی به آن داده است موقعیتی که استفاده از آن در مسیر توسعه اقتصادی منطقه احداث هر چه سریعتر بزرگراهها را می طلبد.

وی اضافه کرد: همچنین توسعه هر منطقه در گرو افزایش ارتباطات با کشورهای همسایه و گسترش مراودات مرزی است و باید بتوان از توان این بخش برای توسعه بخش اقتصادی و به تبع آن توسعه کشور استفاده کرد اما برای افزایش مراودات نیازمند بهبود زیرساخت های ارتباطی به ویژه بزرگراه هستیم.

وی ادامه داد: بدون شک با بهره برداری هر چه سریعتر از پروژه های بزرگراهی که برای مردم سیستان و بلوچستان نیز بسیار حیاتی و حائز اهمیت می باشد، علاوه بر تحول در حوزه ارتباطی استان و کشور، شاهد دگرگونی های فراوان و امیدبخش در بخش های مختلف از جمله معیشت و گردشگری و کاهش تصافات جاده ای خواهیم بود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه استانداردسازی جاده های این استان نیازمند تامین و تخصیص به هنگام منابع مالی است، تاکید کرد: در مجموع به منظور تکمیل شبکه بزرگراهی استان به بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور از محل تهاتر نفت کمک قابل توجهی به تسریع ساخت پروژه های این بخش خواهد کرد.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهور در سفر چهار بهمن ماه جاری به استان سیستان وبلوچستان بر تخصیص اعتبارات بیشتر جهت توسعه شبکه بزرگراهی این استان از محل منابع مختلف از جمله تهاتر نفت تاکید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.