| کد خبر: 176331 |

◄ فرودگاه سمنان به توسعه آموزش عالی در استان کمک می‌کند

راه‌اندازی فرودگاه سمنان نقش مهمی در توسعه آموزش عالی در استان سمنان خواهد داشت.

تین نیوز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی رسمی فرودگاه سمنان و انجام اولین پرواز مسافربری آن در روزهای آینده گفت: راه‌اندازی این فرودگاه نقش مهمی در توسعه آموزش عالی در استان سمنان خواهد داشت.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، نوید دانایی با اشاره به نقش فرودگاه سمنان در رشد اقتصادی و توسعه پایدار، اظهار کرد: فرودگاه‌ها از باارزش‌ترین زیرساخت‌های جوامع پیشرفته محسوب می‌شوند و به دلیل برخورداری از پتانسیل‌های مختلف در رشد اقتصادی کشورها و کمک به ایجاد توسعه پایدار نقش مهمی دارند.

وی افزود: ارزش و اهمیت فرودگاه‌ها در دنیای امروز به حدی است که برخی کارشناسان فرودگاه‌ها را لوکوموتیو اقتصادی کشورها توصیف کرده و وجود فرودگاه‌های پررونق و کارآمد را عامل رشد اقتصادی و توسعه‌ پایدار می‌دانند.

دانایی ادامه داد: وجود فرودگاه در یک منطقه می‌تواند نقش مهمی در توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه آموزش عالی، دسترسی مناسب‌تر به خدمات درمانی، جذب سرمایه‌گذارهای کلان داخلی و خارجی، گسترش صنعت گردشگری و غیره داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان فرودگاه، به تردد مسافران اشاره کرد و گفت: باهدف توسعه زیرساخت‌های استان حضور نخبگان، سرمایه‌گذاران و مسئولان در منطقه ضروری است، بنابراین بهره‌برداری از فرودگاه سمنان باید با جدیت هرچه تمام صورت پذیرد.

دانایی گفت: فرودگاه می‌تواند فرصت و مزیت مناسبی برای حضور اساتید صاحب‌نظر علوم پزشکی و توریسم درمانی باشد. هم‌چنین وجود مراکز دانشگاهی، بیمارستان‌ها و فضاهای بهداشتی درمانی برای جذب توریسم درمانی فرصت مناسبی برای تقویت فرودگاه مرکز استان خواهد بود.

این استاد دانشگاه بابیان این‌که صنعت حمل‌ونقل در هر کشور بیانگر وضعیت اقتصادی و میزان توسعه صنعتی آن است، خاطرنشان کرد: صنعت حمل‌ونقل هوایی امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای توسعه و رشد کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه دنیا مطرح و از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ابراز امیدواری کرد: به‌زودی شاهد آغاز پروازها از فرودگاه سمنان باهدف توسعه این استان به اقصی نقاط کشور و جهان باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.