| کد خبر: 265517 |

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:

۳۰۰ هزار قطعه مورد نیاز صنعت هوایی طراحی و عرضه شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های دانش بنیان و زنجیره تامین اصلی صنعت هوایی کشور تاکنون ۲ هزار مدل و ۳۰۰ هزار قطعه مورد نیاز این صنعت را طراحی و عرضه کرده اند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: شرکت های دانش بنیان و زنجیره تامین اصلی صنعت هوایی کشور تاکنون ۲ هزار مدل و ۳۰۰ هزار قطعه مورد نیاز این صنعت را طراحی و عرضه کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد محمدی بخش امروز (سه شنبه) در نشست خبری نخستین نمایشگاه صنعت هوایی پیام افزود: صنعت هوایی کشور در دوران تحریم ها نه تنها زمین گیر نشد بلکه شبکه پروازی آن گسترده تر شد.

وی بیان داشت: پیام روشن نمایشگاه برای جهان این است که با وجود این شرایط سخت تحریم، با استفاده از توان داخل و توان شرکت های دانش بنیان و شبکه تامین موجود در کشور این صنعت زمین گیر نشد.

محمدی بخش در ادامه از برگزاری جلسه با وزیر هوانوردی، مسئول سازمان هواپیمایی کشوری عربستان و سفیر این کشور خبر داد و گفت: در این زمینه موارد را به تصویب مقامات ذی صلاح دو کشور برسانیم.

وی ادامه داد: این زمینه مذاکرات آغاز نمایندگان شرکت هواپیمایی تعیین شده و مقدمات قراردادها به انجام رسیده است و پروازها از سوی دو ایرلاین هما و معراج آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین از ارائه درخواست ها به صورت رسمی به عربستان خبر داد تا به منظور افزایش پروازهای عمره، تمتع و برنامه ای مان به اهداف مد نظر برسیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در زمینه قطعات، نرم افزارها و اقلام مصرفی نیازهای متعددی داریم و دست یاری را به سمت صاحبان سبک و تولید دراز کرده و پاسخ مثبت نیز گرفته ایم.

وجود ۱۳۴ فروند هواپیمای زمین گیر

وی خاطرنشان کرد: در کشور شرکت هایی وجود دارند که می توانند نیازهای مصرفی و اقلام مورد نیاز صنعت هوایی را تامین کنند، اما با توجه به وجود ۱۳۴ فروند هواپیمای که بیش از دو سال زمین گیر هستند، پاسخگو نیست.

محمدی بخش تصریح کرد: در این زمینه هرچه تنوع داشته و عمق دهی داشته باشیم، افزایش تاب آوری و توسعه ناوگان اتفاق خواهد افتاد و این موضوع، ضمن رعایت استانداردهای سازمان هواپیمایی کشوری یک ضرورت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.